Mulier JO17-1 sluit seizoen waardig af

De Mulier JO17-1 hebben, na een pittige najaarscompetitie voor de winterstop, prima gepresteerd in de voorjaarscompetitie.
Werd er voor de winterstop nog geacteerd in de 2e klasse, na de winter mochten de heren het in de 3e klasse proberen. Een stroeve start van de competitie leverde 2 nederlagen op. Tegen IJVC/Blauwhuis werden er teveel kansen gemist en de gasten waren dusdanig gevaarlijk in de counter middels een snelle spits wat uiteindelijk een 2-3 nederlaag opleverde.
Woudsend (de latere kampioen) was een gelijkwaardige ploeg, maar voetballend hadden we een overwicht. Helaas brak ons op dat we maar 11 spelers op de been konden brengen en na het uitvallen van Sietze moesten we een groot deel van de 2e helft met een man minder spelen. Ondanks dat Jonah in blessuretijd de gelijkmaker op de schoen had verloren we met 2 – 1.
Het werd al na 4 gespeelde wedstrijden duidelijk dat Woudsend kampioen zou worden, dus wat dat betreft een echte 3e klas competitie met één ploeg die boven de rest uitstak.

Na 2 moeizaam gespeelde thuiswedstrijden waarin met 5 – 3 werd gewonnen van Joure en met 3 – 0 tegen rode lantaarndrager Scharnegoutum kwam de schwung er in. Niet in de laatste plaats met wat hulp van gastspelers Siebe Jan en Sander werd OOH afgedroogd. 1-9. Tegen Oudehaske/Nieuweschoot werd een 2-1 achterstand na rust omgedraaid in een 2-9 overwinning. Daar had de tegenstander tevens een groot aandeel in want die maakten er de 2e helft er onderling een potje van.

De thuiswedstrijd tegen Blauw-Wit werd de wedstrijd van onze buitenspelers Gerwin en Jonah. 13-0 winnen en beide 5 treffers achter hun naam. Genoemd mag worden dat we van de JO17-2 steeds vaker hulp kregen van Janco en hij deed dit niet onverdienstelijk.

De volgende wedstrijd tegen de nummer 2 van de competitie, SWZ Boso Sneek, was voor ons eindelijk weer eens een test. In deze wedstrijd bleek dat we als team echt in vorm waren, wat uitmondde in een 6-1 overwinning.
Winst in de laatste wedstrijd tegen CVVO zou ons een 2e plaats opleveren in de competitie. Er ontbraken nogal wat spelers, maar Sander S. en de JO17-2 spelers Janco, Colin en David waren bereid ons de helpende hand te bieden. Het werd een fysieke wedstrijd onder warme omstandigheden. CVVO hanteerde veelal de lange bal op hun snelle spitsen, wat veel gevaar bracht. Na een 2 – 1 achterstand in de rust en wat veranderingen in de opstelling werd de achterstand vrij snel in een voorsprong omgezet. CVVO bracht de spanning terug na een tegentreffer, maar vlak voor het eindsignaal wist Jorn uit een corner prachtig raak te koppen en zodoende de 3-6 eindstand op het scorebord te zetten.

Een mooi einde van een productief en leerzaam seizoen. Wat hebben we als team weer sprongen vooruit gemaakt. Altijd vanuit de opbouw willen en durven voetballen en ons ontwikkeld in het vooruit denken. Een groot compliment.

Nu ff lekker van de zomer genieten en vanaf eind augustus gaan we verder als A-team.

7 juni 2018 svmulier Jeugd No Comments