Mulier JO17-1 bekert verder na monsterzege

Aanwezig: Jari , Jelmer, Didier, Jarno, Simon U. , Marc , Joran , Mark , Nick , Simon , Lieuwe , Pierjan , Vincent.

Afwezig: Johannes , Stijn , Thijs , Jordy

Zaterdag 12 Sept. speelde Mulier JO17 hun laatste poulewedstrijd tegen L’zwaluwen JO17-2 , eerder werd er gewonnen van Oosterlittens en gelijk gespeeld tegen Zeerobben , dus kans te maken om verder te bekeren , moest er vandaag gewonnen en het liefst met grote cijfers, mede ook omdat het doelsaldo misschien nog een rol van betekenis kon gaan spelen. L’zwaluwen hadden beide wedstrijden met grote cijfers verloren , dus er was volop kans voor Mulier, maar in het voetbal weet je het nooit.

Vanaf de aftrap kon men al gauw genoeg zien dat L’zwaluwen weinig in te brengen had en het was Lieuwe die in de 1e min. de score al had kunnen openen, maar hij schoot de bal naast de goal. In de 5e min was het dan wel raak , een schot van Simon werd eerst nog gered door de keeper , maar de bal kwam daarna bij Nick terecht en die schoot de 1-0 binnen.

Nog geen min. later werd er hands gemaakt door een speler van L’zwaluwen in zijn eigen strafschopgebied en de scheids wees terecht naar de penaltystip en was het Simon die de penalty feilloos benutte en de score verdubbelde naar 2-0.

De tegenstander was echt een maatje te klein voor Mulier en het was wachten op meerdere doelpunten, in de 12e min. kreeg Mulier een corner die genomen werd door Simon, de bal belande voor de voeten van Jelmer en met een harde knal net buiten het strafschopgebied maakte Jelmer er 3-0 van.

In de 15e min. was het Jelmer die met een prachtige pass, Simon op links wegstuurde en vervolgens alleen op de keeper afliep en beheerst de 4-0 binnen schoot , en zo waren we nog maar een kwartier bezig.

Weer een min. later was het Simon die met een mooie voorzet vanaf rechts, de gehele vrijstaande Vincent kon bereiken en die kopte de 5-0 binnen, de meeste voetballers koppen met hun voorhoofd , maar Vincent kan het ook met de zijkant van het hoofd.

In de 20e min was het wederom Vincent die de 6-0 op zijn schoen had , maar de keeper redde nog in eerste instantie op het schot van Vincent , de bal kwam bij Nick terecht en was het vervolgens een koud kunstje om de 6-0 te maken.

In de 21e min. was er een mooie combinatie tussen Joran en Simon, Simon kapt vervolgens zijn man uit en schoot net buiten de zestien de 7-0 binnen. Daarna kwam er wat gemakzucht

optreden bij Mulier en wilden we allemaal een goal maken , L’zwaluwen kwam wat vaker in de buurt van keeper Jarno en ging Mulier mee met het voetbal van de tegenstander.

In de 32e min kreeg Mulier de deksel op de neus , laatste man Jari wilde Jarno aanspelen , maar gleed uit en de spits bedankte Jari voor dit presentje en ging alleen op Jarno af en schoot de 7-1 binnen.

Mulier werd wat slordiger en het goeie combinatiespel was opeens verdwenen, want 5 min. later was het de linkerspits van L’zwaluwen die een mooie voorzet gaf op de spits , die kopte tegendraads op de goal van Mulier , het was Jarno die met zijn voet de bal nog net uit de doel kon schieten.

Na rust ging Mulier vrolijk verder met het opvijzelen van het doelsaldo, want in de 43e min was het bijna 8-1 . maar Vincent zijn schot belandde op de paal.

In de 45e min was het linksbuiten Lieuwe, die met een mooie actie de geheel vrijstaande Joran kon bereiken net buiten het vijandelijk gebied en met een mooi geplaatst schot zorgde Joran voor de 8-1.

Weer een min. later was het ”nieuwkomer” Mark , die met een crosspass van 15 meter [je moet het maar kunnen] Simon op links wegstuurde, die liet vervolgens de keeper kansloos 9-1 en vervolgens houd het scorebord er ook mee op, want dubbele cijfers komt niet zo vaak voor.

Hierna werden we weer wat kwetsbaarder , wat kleine overtredingen, je eigen man wat vrij laten lopen etc. , in de 53e min kreeg L’zwaluwen warempel ook nog een strafschop na een overtreding in het strafschopgebied , in eerste instantie keerde Jarno de strafschop , maar de bal kwam weer voor de voeten van de spits en nu maakte hij het wel af en werd het 9-2.

In de 61e min. kwam er een mooie voorzet van Simon , die zag dat Joran helemaal vrij stond voor de goal en toen was het voor Joran een koud kunstje om de keeper op het verkeerde been te zetten 10-2.

Hierna begon de doelpuntenmachine van de JO17 weer wat te lopen, want 3 min. later was het Simon die met een mooi schot de keeper kansloos liet 11-2.

In de 66e min was het wederom Simon die zijn laatste goal maakte in deze wedstrijd 12-2 , daarna snel omkleden om vervolgens met het 2e mee te doen.

In de 69e min was het spits Nick , die vanaf het strafschopgebied de bal mooi in de kruising schoot 13-2 en nog was de koek niet op.

Een paar min. later was het Jelmer die met een mooie pass Vincent kon bereiken , even de bal meenemen om vervolgens de trekker over te halen 14-2 , ook Vincent kon hierna vertrekken om samen met Simon naar Sexbierum af te reizen.

De laatste 5 min. speelde Mulier met 10 man , maar dat zag toch niemand en daar had Mulier ook geen last van , want in de 78e min. kwam er een voorzet van Nick op Joran , die schiet makkelijk de 15-2 binnen.

In de allerlaatste min. kwam daar toch het bevrijdende doelpunt van Lieuwe , na goed doorzetten op de tegenstander kreeg Lieuwe de bal wat gelukkig mee en ronde zeer fraai af en zette de eindstand op 16-2.

Omdat de concurrentie gelijk hadden gespeeld werd Mulier winnaar in de bekerpoule en gaan we verder naar de 1e ronde van het knock-out systeem.

16 september 2020 svmulier Jeugd No Comments