Mulier JO15 wint moeizaam van Joure JO15-2

Selectie: Jarno , Johannes , Stijn , Simon U. , Lieuwe M. , Mark , Jordi , Simon , Vincent , Jelmer , Chris , Thijs , Joran , Nick afwezig: Didier

Zaterdag 7 Maart een thuiswedstrijd tegen SC Joure JO15-2 , afgelopen Donderdag hebben de jongens nog de halve finale behaald in het bekertoernooi tegen Aengwirden JO15. Onder heerlijke omstandigheden [de zon was er ook weer eens gaan schijnen] op het toch wel wat stroeve kunstgras en onder leiding van ”vaste” scheidsrechter Sjerpjan werd er om 10.30 afgetrapt. Vanaf het begin had Mulier de wedstrijd aardig onder controle en SC Joure kwam hier niet voor de schoonheidsprijs, want ze hanteerde alleen maar de lange bal en hoopte dat de spitsen er wat mee konden. In de 7e min was het Mulier dat op voorsprong kwam , een prachtig schot van Simon even buiten de zestien belande prachtig in de kruising 1-0. Daarna werd het van beiden partijen wat rommelig en waren de kansen schaars te noemen, wat schotjes op de goal, maar echte grote kansen waren op een hand te tellen. De ruststand was dan ook 1-0 , net als afgelopen Donderdag waren de boys ook nu niet tevreden , in de rust mocht iedereen even zijn zegje doen en dan is het weer over en begonnen we weer vrolijk aan de 2e helft. In de 47e min was het Simon die mooi op links kon doorzetten zijn voorzet pas perfect op Chris , maar die zag dat zijn inzet gekeerd werd door de sterke keeper van Joure. En zo bleef het spannend en bleef Joure maar gokken op de snelle spitsen met lange ballen , maar de verdediging van Mulier bleef gelukkig overeind en ook Jarno hield zijn doel schoon. In de 52e min was het wel raak voor Mulier, na een mooie actie van Lieuwe in het strafschopgebied werd zijn schot nog gekeerd door de keeper, maar de afvallende bal was een prooi voor Chris, die de bal in het lege doel kon dribbelen 2-0. Hierna probeerde Joure het nog wel, maar de verdediging onder leiding van Johannes wilde niks meer prijs geven en wilde kost wat kost de nul houden. In de laatste min kwam er een prachtige pass van Jelmer op Simon en die kon van links alleen op de keeper afgaan , maar zijn schot belande tegen de paal en zo bleef de stand 2-0 , een mooie zege voor het nog altijd ongeslagen Mulier JO15.