Mulier JO15-1 wint ruim van zwak Joure JO15-4

Afgelopen Zaterdag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen , een prachtig tijdstip van 09.00 [voor sommigen misschien wat te vroeg] maar dan heb je in SC Joure wel een parkeerplaats. De leider van Mulier had het team in de Beker al eens zien spelen, ruime winst op TOP’63, dus er werd van tevoren al gewaarschuwd dat het een fysieke ploeg was en behendige spelers , maar tot mijn verbazing stond er een heel ander team van SC Joure op het veld.

Vanaf het begin kon je al zien dat dit een hele zware ochtend ging worden voor SC Joure, in de 4e min. was het al bijna raak, maar Simon schoot de bal tegen de keeper aan, Mulier kreeg kans op kans ,maar de ploeg maakten de kansen niet af en zo bleef SC Joure nog overeind staan. In de 20e min was er een corner voor Mulier , die genomen werd door Simon de bal zou door de keeper in eigen doel worden verwerkt, volgens de scheids [die voortreffelijk floot] zou de bal de doellijn hebben gepasseerd 0-1. In de 25e min. nam Simon weer een corner en de bal belande bij Pierjan die de bal achter de doelman schoot 0-2. In de 27e min gaf Joran een mooie steekpass op Jordi [die 10 sec. in het veld stond] maar hij schoot tegen de keeper aan , maar in de rebound schoot Simon zijn 2e doelpunt binnen 0-3. SC Joure had helemaal niks in te brengen en het is dat de voorhoede niet echt scherp waren in de afronding, anders had het al 0-7 of 0-8 gestaan. Ook qua voetbal was het niet onze beste wedstrijd, de aannames waren niet goed, teveel lopen met de bal, nou moet ik ook zeggen dat de ondergrond verschrikkelijk slecht was, het was beton met daarop een paar sprieten kunstgras en het 1e van SC Joure speelt hier ook op hoe is het mogelijk. In de 29e min. kreeg Mulier een terechte penalty omdat Simon onderuit werd gehaald in het strafschopgebied , Simon schoot feilloos de penalty binnen 0-4. Keeper Jarno ging ondertussen maar NETFLIX te kijken op zijn telefoon, want ze kwamen niet eens in de beurt van Jarno en als het wel begon te dreigen dan was er altijd nog Johannes die niet voor sinterklaas ging spelen vandaag. Ondertussen viel Chris geblesseerd uit met een handblessure en ook Didier , Thijs en Luc zaten al in de ziekenboeg, dit werd tevens de ruststand en dat het nog maar 0-4 stond mocht een wonder heten.

In de 37e min. was er een aanval uit het boekje Simon schiet de bal naar Vincent , die kapt vervolgens zijn man uit en ziet Lieuwe vrij staan, en Lieuwe ziet dat Pierjan er nog beter voor staat en Pierjan schiet vervolgens de 0-5 binnen , een prachtige aanval waar zelfs de leider van SC Joure vergat te ademen. In de 39e min werd er weer gescoord uit een corner , de bal kwam via een scrimmage bij Pierjan die de trekker overhaalde 0-6. Het was echt David tegen Goliath en toch is het jammer voor Mulier dat ze niet het team tegenover hun hebben dat in de beker zo goed was. Vlak daarna was het Jelmer die met een prachtige omhaal de keeper probeerde te passeren ,maar de keeper was lang en hij kon de bal nog net op tijd uit het doel tikken. In de 45e was het Johannes die met een prachtige solo ala Maradona uit 1986 de 0-7 voor zijn rekening nam. Met deze stand werd het vaak ook wat rommelig in het veld , sommigen willen dan zelf een goal maken terwijl ze bal ook hadden kunnen afgeven of 3/ 4 man willen passeren, dat moeten we proberen eruit te halen voor de volgende wedstrijden. In de 50e min. kwam er van rechts een mooie voorzet van Simon , die de bal panklaar legde voor Jordi die de bal mooi binnen kopte 0-8. In de 55e min begon Vincent ook aan een mooie solo even leek erop dat zijn solo zou gaan mislukken , maar door zijn sterke doorzettingsvermogen lukte het toch om de bal in de verre hoek te schieten 0-9. In de 66e min. was er een grote kans voor Jordi , maar hij schoot eerst tegen de keeper en in de rebound schiet hij de bal tegen de paal. De eindstand werd bepaald door een eigen goal , via een corner kwam de bal bij Siemon Ulbe die met een hakje !!!!! een voorzet gaf en tot ieders verbazing werd de bal door een speler van SC Joure in eigen doel gewerkt 0-10.

Een mooie uitslag voor Mulier en gelukkig voor SC Joure bleef het maar bij 0-10, want als ik alle kansen in het verslag zou zetten dan was ik Maandag nog bezig geweest. Volgende week hopelijk een spannende wedstrijd thuis tegen koploper Irnsum.