Mulier JO15-1 wint overtuigend van Frisia JO15-4

Op 31 Aug. begon het ”vernieuwde” JO15 team aan hun 1e bekerwedstrijd , tegenstander was deze keer LAC Frisia uit Leeuwarden, vorig seizoen speelde beide clubs ook al tegen elkaar in de beker, dat werd toen een ware spektakel met 1-4 achter met de rust en dan toch met 5-4 winnen. Met maar liefst 7 ”nieuwe” spelers is het de taak aan Melis en Tjeerd om er weer een mooi voetballend team van te maken. Onder leiding van clubscheidsrechter Sjerpjan en grensrechter Julien Beersma, en met maar liefst 5 wisselspelers en een bomvol ”stadion” it Fliet werd er om 09.00 afgetrapt. Vanaf het eerste fluitsignaal werd al snel duidelijk dat het niet zo’n spektakelstuk zal worden als vorig jaar , Mulier was op alle fronten heer en meester. In de 10 min. was het al raak , Joran zorgde met een perfecte sliding dat de bal bij Simon terecht kwam en die schoot de bal schitterend in de kruising 1-0. Een min. later was het bijna 2-0, maar Jelmer zijn inzet ging maar net naast. In de 13e min was het wederom Joran die met een mooie pass Simon aan het werk zette, die kapt zijn man uit en schoot de bal beheerst achter de doelman 2-0. Mulier voetbalde lekker vrijuit en dat was toch leuk om te zien, ook de ”nieuwelingen” voetbalde keurig mee, in de 17e min maakte Simon zijn eerste hattrick van dit seizoen, met een paar mooie passeerbewegingen ging hij allen op de doelman af en schoot de bal wederom in het doel 3-0. LAC Frisia probeerde het wel , maar was gewoon niet opgewassen tegen dit Mulier en als ze maar net over de middellijn kwamen dan stond daar altijd nog wel een verdediger van Mulier. In de 23e min. kwam de bal bij Simon , die de achterlijn opzocht en met een harde voorzet kwam de bal ongelukkig op de voet van een verdediger van LAC Frisia die daardoor zomaar zijn eigen doelman passeerde 4-0. Mulier had de score nog wel wat hoger willen brengen, maar de spitsen Jordi en Chris waren vandaag wat ongelukkig in hun afwerking. Vlak voor rust was er even wat opleving bij LAC Frisia, een schot van een aanvaller op het doel van Mulier leek achter doelman Jarno te belanden , maar zowel scheidsrechter als de grensrechter konden het niet zien en zo bleef de ruststand 4-0. Na rust bleef Mulier domineren en dat leidde bijna in de 36e min tot de 5-0 , maar Simon schoot de bal maar net naast. Wat LAC Frisia ook probeerde ze liepen steeds tegen de verdedigers van Mulier aan , Nick,Thijs, Simon U. en Didier gaven vandaag geen kadootjes weg en dat was natuurlijk ook een compliment waard. In de 45e min. kreeg Mulier een vrije trap, deze werd op een slimme manier genomen door Chris, want die zag dat de verdediging van LAC Frisia nog Netflix aan het kijken waren en daardoor kon de geheel vrijstaande Simon en die kon de bal mooi voorzetten op Pierjan en die schoot de bal onberispelijk acher de doelman 5-0. In de 51e min wilde de keeper van LAC Frisia het voetballend oplossen net buiten zijn strafschopgebied, maar hij schoot de bal zomaar in de voeten van Lieuwe, die bedacht zich geen moment en met een prachtig schot van zo’n 20 meter belande de bal keurig in het doel 6-0. Met al die vele wisselwerking die Mulier had , werd er af en toe toch leuk gecombineerd en werd er toch gespeeld met inzet, passie en plezier en daar draait het toch allemaal maar om, maar je moet het ook wel op kunnen brengen als speler. En als Mulier nog wat slimmer had gespeeld in de 2e helft had de score nog veel hoger geweest, maar we moeten ook wat bewaren voor de volgende wedstrijden. In de 52e min was het weer de beurt aan Simon, die met een bekeken schot zijn 4e doelpunt van de wedstrijd maakte 7-0. Gelukkig bleef LAC Frisia wel rustig door voetballen, want die wisten ook wel dat ze kansloos tegen Mulier. In de 66e nam Simon een corner , deze corner werd niet goed weggewerkt door de verdediging van LAC Frisia , waardoor de bal bij Joran kwam en met een mooie knal de eindstand bepaalde op 8-0. De leiding waren dan dik tevreden over dit resultaat en het massale publiek kreeg waar voor hun geld.

2 september 2019 svmulier Jeugd No Comments