Mulier JO15-1 wint eerste competitie wedstrijd van het voorjaars seizoen

Zaterdag 17 februari stond de competitiewedstrijd van Mulier JO15-1 tegen Tzum JO15-1g op het programma.

Onder prachtige weersomstandigheden werd er afgetrapt om 10.20 uur op sportpark it Fliet.
De wedstrijd begon rommelig en Mulier kon de bal niet goed controleren en rond spelen, te vaak werd de lange bal gezocht die leidde tot balverlies en vaak werd er te veel met de bal gelopen waardoor we ons vast liepen en maar weinig voor het doel van de tegenstander kwamen en kansen creëerden. Na een paar kleine kansen van beide kanten bleef de brilstand tijdens de rust op het scorebord staan.
In de rust waren we het met z’n alleen eens dat het niet goed ging en het anders moest, We moesten de bal beter rond spelen, en de ruimte lag niet achter de verdediging van de tegenstander maar ervoor, dus niet de bal diep spelen over hun verdediging maar er doorheen proberen te combineren. Met deze opdracht gingen de jongens het veld weer op.

De tweede helft begon als de eerste maar toch wist Mulier na 45 minuten een hoekschop te forceren, deze werd door Simon prachtig voor de goal geschoten, waarbij de afvallende bal voor de voeten van Jurre belande en de bal keurig in het net schoot, 1-0, een bevrijdende treffer. Vanaf dit moment werd er beter gevoetbald, spelers wisten elkaar beter te vinden, de druk naar voren werd groter en dat resulteerde al snel in een tweede goal voor Mulier, Thijs schoot de bal goed in de hoek, waarbij de uitstekende keeper van de tegenstander kansloos was. Mulier voetbalde lekker door en 10 minuten voor tijd was het Bas die van dichtbij de bal in tikte, 3-0 de wedstrijd was gespeeld. Na deze goal ontstond er nog een kans voor Tzum, maar Erik was alert en wist de nul te houden. Al met al een niet te beste wedstrijd, maar wel gewonnen en de nul gehouden, na een heel zware najaar competitie waarbij we als laatste zijn geëindigd, voelde deze overwinning wel heel lekker.

21 februari 2018 svmulier Jeugd No Comments