Mulier JO15-1 wint als team van Oeverzwaluwen JO15-1

Op Zaterdag 23 Nov. stond er een echte suptopper op het programma, de nummers 3 en 4 tegen elkaar. Mulier had een fitte selectie tot haar beschikking, bestaande uit: Jarno , Johannes , Pierjan , Simon U. , Didier , Mark , Vincent , Jordi , Thijs , Stein , Simon , Nick , Lieuwe M. , Jelmer , Joran en Chris. Na de midweekse wedstrijd van afgelopen Woensdag tegen Zeerobben JO15-2, waar gewonnen werd met 10-6 !!!! , hebben we vooraf toch nog wel eventjes wat dingetjes besproken over deze wedstrijd. Op een niet al te best veld , was het wederom Mulier die al heel vroeg de score opende[dan doen we al 15 wedstrijden lang] , een prachtige pass van Chris , die Simon op rechts de diepte instuurde en met een bekeken lobje de doelman kansloos liet 0-1. Nog geen 3 min. later was het Pierjan die met een bekeken schot vanaf 20 meter , de bal zomaar in het doel zag verdwijnen, hier zag de keeper er niet zo heel goed uit 0-2. En weer een min. later was het de spits van Overzwaluwen , die een duel uitvocht met Johannes en Pierjan even buiten het strafschopgebied en met een puntertje kon hij de bal nog net langs keeper Jarno schieten 1-2. Mulier voetbalde uitstekend en waren veel feller dan Overzwaluwen, in de 11e min was het Pierjan , die Simon wegstuurde op rechts en met een mooie voorzet , was het Chris die deze prachtige aanval feilloos afrondde 1-3. Overzwaluwen kwam er genoeg niet aan te pass en ook hun belangrijke aanspeelpunt voorin werd steeds teniet gedaan door Johannes en Pierjan, Mulier bleef lekker gedisciplineerd voetballen en wachten gewoon hun kansen af. In de 16e min. was het Simon, die zijn 2e doelpunt maakte van de wedstrijd 1-4 en leek de wedstrijd al vroeg te beslissen in het voordeel van Mulier. De meegereisde supporters hadden binnen 20 min. al weer 5 doelpunten gezien en zagen ook dat er werd geknokt voor elke bal , de uitstekende fluitende scheidsrechter lieten beide ploegen zoveel mogelijk waar het kon lekker voetballen en werden er leuke duels uitgevochten op het veld. In de 22e min. was het Pierjan die met een mooie pass , Chris kon bereiken in het strafschopgebied even de bal goed onder controle krijgen en met een bekeken schot, maakte hij ook zijn 2e doelpunt deze wedstrijd 1-5. Tot de rust had Mulier de zaakjes goed voor elkaar en werd er bijna niks weggeven , ook keeper Jarno stond lekker te keepen en kon het hele team lekker gaan rusten met deze ruime voorsprong. In de rust werd nog wel even gezegd dat we niet de zelfde fout gaan maken als afgelopen Woensdag, waar toen wel heel makkelijk de doelpunten werden weggeven. Maar de ” TIJGERS” van Mulier hadden deze boodschap goed in hun oren geknoopt, want ook in de 2e helft was Mulier heer en meester en werd er wederom niks weggeven. In de 41e min was het Simon, die met een prachtige op maat gemaakte voorzet , de inkomende Chris kon bereiken en die ronde de aanval mooi af met een doelpunt 1-6. Hierna gebeurde er niet zoveel meer , oeverzwaluwen probeerde het nog wel , maar zag ook wel dat het kansloos was om van dit Mulier te winnen. Mulier speelde de wedstrijd professioneel uit en kregen af en toe nog wel wat kansjes, vlak voor tijd was het de linksbuiten van Overzwaluwen , die Keeper Jarno al was gepasseerd en tot zijn eigen verbazing, de bal niet in het lege doel van Mulier te schieten maar tegen de paal [die slaapt slecht dit weekend] Hierna floot de scheids af en liep  Mulier met een trots gevoel het veld af. Ook de leiders en staff waren dik tevreden en was dit de beste wedstrijd van het seizoen, en kunnen we ons opmaken voor de absolute KRAKER in de 2e klasse, volgende week Zaterdag tegen koploper SC Harlingen en laten weer van ons beste kant zien.

26 november 2019 svmulier Jeugd No Comments