Mulier JO15-1 op jacht naar het kampioenschap

De Wedstrijd tussen MULIER JO15  — NOK/Bakhuizen JO15 die gepland stond op Zaterdag 21 Dec is gespeeld op Woensdag 11 Dec j.l.

Deze avond wedstrijd werd op het kunstgrasveld van mulier gespeeld onder heerlijke weers omstandigheden, en de vele toeschouwers die er op af waren gekomen kregen waar voor hun geld.

Van te voren was er een kreet van leider Tjeerd die er niet bij was ( als jullie winnen loop ik zaterdag naar Makkum voor de laatste wedstrijd).

De eerste helft:

Vanaf het eerste fluit signaal van scheidsrechter Heeres was duidelijk dat de tegenstander niet voor niks naar Witmarsum wilde komen. De eerste 10 a 15 min waren hun ook wat beter maar in de 8 min was er een diepe bal van middenvelder Nick die perfect bij Simon kwam en ging ervandoor om deze beheerst binnen te schieten 1-0 .

Daarna was het weer de tegenstander die voor gevaar zorgde maar achterin hebben wij natuurlijk  de doelman en verdedigers die vandaag niks wilde weggeven.

In de 19 min kregen wij een penalty de doorgebroken speler Simon die onderuit getikt werd nam zelf de penalty maar ja tegen de paal, de rebound scoorde hij wel maar telde niet omdat de paal een dood element is.

Ongeveer een minuut of 5 daarna was er weer een bal binnen de 16 neergelegd en Chris die er als de kippen bij was prikte de bal langs de keeper mooi de 2-0 binnen.

Nog binnen de minuut erna was het Simon die van afstand schoot de bal werd van richting veranderd en belande ook achter de zeer goede keeper 3-0.

Niet veel later was er een afstand schot en deze keerde Jarno prima.

In de 27 min kreeg Jelmer de bal voor zijn voeten en schoot op het doel helaas werd deze gekeerd door de keeper.

Verder tot de rust was er niet echt veel meer.

De tweede helft:

in de rust werd er gewaarschuwd dat het in het begin wel eens kon gaan stormen maar dat bleef uit.

Het was wel dat NOK/Bakhuizen wat meer aan drong maar echt gevaarlijk was dit niet.

6 min na rust werd er een corner voor Mulier nog maar net bij de eerste paal weggewerkt.

Toch kwam in de 60 min de tegenstander tot scoren een vrije trap van redelijke afstand vloog hoog over onze keeper heen 3-1.

Een paar minuten later was er een schot van ons net over de kruising heen en de aanval daarna was er een schot van Lieuwe Meint dat ook gekeerd werd.

In de 66 min was er een bal vanaf het midden veld op de rechtsbuiten Simon die de versnelling indrukte en de bal beheerst in de hoek wist te spelen 4-1.

In de slot minuut werd er nog tegen gescoord 4-2 dit was ook de eindstand.

Wat een eerste helft prachtig en genietend langs de kant een tweede helft  mischien iets minder maar een echt voetbal gevecht heeft er plaats gevonden TWEE ploegen die er wat van wilde maken is ook uitgekomen.

Nu mag Mulier zich opmaken voor de wedstrijd in en tegen MAKKUM.

Deze wedstrijd begint Zaterdag 14 Dec om 9:00 uur bij een punt of meer voor ons kunnen we spreken van Kampioen voor de derde keer op rij maar ja we beginnen op 0-0 en in deze Derby van het Noorden weet je het maar nooit.

Kom ons aanmoedigen deze zaterdag en gaan we proberen er weer wat moois van te maken

12 december 2019 svmulier Jeugd No Comments