Mulier JO15-1 bindt ook Zeerobben JO15-2 aan de zegekar

Afgelopen zaterdag  16-11  werd er in de derby tegen Arum  nog gewonnen en na de wedstrijd de chocolade premie’s  uitbetaald op  woensdag  20-11 stond de volgende competitie wedstrijd op het programma thuis om 18:30. Dit was voor de JO15 alweer de 4 wedstrijd in 11 dagen het lijken wel profs.

De Selectie bestond uit : Jarno, Johannes, Didier, Siemon ulbe, Pierjan, Jelmer, Mark, Stijn, Thijs, Vincent, Chris, Nick, Lieuwe meint, Jordy, Simon en Joran.

Afwezig : Luc

Er was veel mist op het Sportcomlex IT Fliet maar er werd om 18:30 uur gestart met de wedstrijd,  onder leiding van scheidsrechter Sjerp jan Heeres. Een aantal supporters die te laat kwamen hadden al wat gemist in de eerste minuten gebeurde er veel in de 2 min was het Jarno die met een uitstekende redding de 0-0 nog op het scorebord hield. Maar daar kwam in de 4 min verandering in het was Joran die met een droge knal vanaf ongeveer net buiten de 16 de bal in de bovenhoek schoot 1-0. Nog geen 2 min later was het weer Joran die op dezelfde wijze de keeper het nakijken liet 2-0. Het ging hard in de 7 min was het Simon de Chris bereikten en die kon gemakkelijk de 3-0 binnen schieten en een minuut later was het Simon die zelf de 4-0 op het scorebord zette. 3 minuten later was het alweer raak, Joran gaf een steekbal op Simon en die kon beheerst binnen tikken 5-0. Nog binnen 15 minuten spelen stond de 6-0 ook al op het scorebord het was deze keer Lieuwe meint die de bal kreeg van een speler waarvan we de naam niet kunnen noteren omdat dit door de mist gemist werd door de Leider. Je vraagt je af of er wel een tegenstander was die was er wel maar werd in het eerste kwartier volledig overrompeld. In de 18 min deed Zeerobben wat terug en schoot de 6-1 binnen.

De tegenstander kwam daarna ook beter in de wedstrijd en speelde echt niet slecht in de 10 min daarna waren er verschillende kansen voor beide teams maar gescoord werd er even niet. Tot in de 26 min was het Simon die de bal vanaf buiten de 16 meter de 7-1 binnen schoot. Daarna was het de beurt weer aan Zeerobben die tussen de 30 min en 34 min de 7-2 en de 7-3 maakte. De slot minuut van de eerste helft was voor Mulier die de 8-3 maakte het was Simon die met een solo door de verdediging glipte en zo kon scoren.

Zo rust even bijkomen van al dit geweld bakje thee en een praatje met de boys dat de scherpte er wel moet blijven in de tweede helft want wij scoren maar de tegenstander voetbalde wat verzorgder dan dat wij dat deden. Tweede helft begon weer vliegend voor de thuisclub het was een steekbal vanaf het midden die  Simon weg stuurde die  kapte de uitkomende keeper uit op achterlijn en zijn voorzet belande op de meegekomen Thijs die op schitterende wijze met binnenkant links de bal uit de lucht in het net liet verdwijnen en daarmee de 9-3 maakte. Nog geen minuut later was het een tegenstander die met een  afstand schot de lat raakte daarna kreeg Mulier weer een paar kansjes maar die gingen net mis of de keeper lag in de weg. In de 43 min was het Zeerobben die de 9-4 binnen schoot en nog binnen 10 minuten ook de 9-5 op het scorebord liet zetten. De tegenstander was op dat moment ook beter aan het spelen en kreeg ook wat kansen maar wij konden het allemaal wel tegen houden op dat moment. De tijd tikte rustig weg en het was pas in de 58 min dat er een vrije trap was voor Mulier het was Simon die het in 1 keer wel even zou proberen hij had mazzel dat de keeper de bal verkeerd inschatte en zowaar de 10-5 maakte. Toch was het nog niet gedaan in de laatste 10 minuten, de tegenstander drong wat meer aan en dit gaf tot resultaat in de 61 min de 10-6 op het scorebord verscheen. De minuten daarna waren er ook weer kansjes voor beide teams maar gescoord werd er niet meer.

De scheidsrechter die alles onder controle had trok twee keer geel, beide zeer terecht 1 voor ons en  1 voor de tegenstander. Komende zaterdag 23-11 staat de uitwedstrijd in Koudum tegen Oeverzwaluwen op het programma iedereen is van harte welkom daar het begint om 10:30 uur. Namens het team JO15 willen wij de vele toeschouwers die er waren enorm bedanken voor hun komst . Grensrechter Julien en vierde man Menno en ook de (VAR) in de vrachtwagen van Tjeerd  bedankt. Hopelijk tot Zaterdag.

21 november 2019 svmulier Jeugd No Comments