Mulier JO15-1 bekert verder na overwinning tegen Berlikum JO15-1

Op Zaterdag 19 Okt. was er een bekerwedstrijd voor Mulier JO15 , de groepsfase had men duidelijk gewonnen met o.a. een mooie overwinning op AVC die in de 1e klasse voetbalt. Nu was er de knock-out fase in de beker en deze keer ging de reis naar Berlikum, vanaf het beginsignaal werd al duidelijk dat Berlikum een aardig team had en af toe leuk kon voetballen , eindelijk was er werk te doen voor de achterhoede en keeper Thijs, die moest invallen voor de geblesseerde Jarno. Maar Mulier kwam al in de 4e min. op voorsprong door een prachtige uithaal, even buiten de zestien door Nick 0-1, het spel golfde af en toe wat heen en weer, alleen de scheidsrechter floot zijn eigen wedstrijd en daar ontstond bij beide teams wat verwarring over bepaalde situaties , maar hij blijft toch de baas in het veld hoe je het ook went of keert. In de 20e min dacht Jelmer wat Nick kan, dat kan ik ook en ook Jelmer schoot de bal buiten de zestien in het doel en kon de keeper van Berlikum voor de tweede keer de bal uit het doel halen 0-2. In de 24e min. was er een grote kans voor topscoorder Simon, maar Simon was vandaag wat ongelukkig in de afwerking en dat komt natuurlijk ook wel eens voor , het team bestaat niet elke Zaterdag uit robots. In de 30e min maakte Berlikum de aansluitingtreffer uit een goed genomen corner en zo werd het weer een spannende wedstrijd 1-2. In de 33e min. was het Johannes die met een lange pass Simon kon bereiken, vervolgens schoot Simon de bal naar de op links staande Lieuwe, die kapt vervolgens zijn man uit  en ziet dat Johannes helemaal vrij voor de goal stond en die hoefde alleen zijn voet tegen de bal aan te zetten en zette Mulier op een 1-3 voorsprong. De tweede helft zou een ware bekerthriller worden , mede ook omdat Mulier af en toe slordig werd en Berlikum teveel in de wedstrijd liet komen, ze werden wat feller en Mulier begon steeds wat onrustiger te voetballen. In de 50e min. kwam Berlikum weer terug in de wedstrijd , want de spits kreeg wat teveel ruimte en schoot de bal langs Thijs 2-3. In de 60e min. zette Simon de bal vanaf rechts mooi voor, alleen deze bal werd verkeerd beoordeeld door de keeper van Berlikum , want hij wilde de bal pakken maar zag even later dat hij er toch niet bij kon en de bal ging aan iedereen voorbij, maar rechtsbuiten Joran trok een sprint en schoot de bal bij de tweede paal in het doel 2-4. In de 64e min. leek de wedstrijd beslist, door slecht uitverdedigen van Berlikum kwam de bal zomaar terecht bij Chris en die bedacht zich geen moment en schiet de bal vanaf de zestien in het doel 2-5. Nog geen 2 min. later nam Chris een corner, de keeper verwerkte de bal opnieuw niet goed weg en de bal kwam weer bij Chris terecht die ondertussen was doorgelopen naar de tweede paal en hij schoot de bal mooi onder de keeper door 2-6. In de 68e min. werd er weer gescoord door Berlikum en ze begonnen er weer in te geloven 3-6. Want 2 min. later was het alweer raak voor Berlikum , want Mulier hield de bal niet meer in ploeg en kon alleen nog maar verdedigen 4-6. Dan heb je ook nog een scheidsrechter die er nog 8 min. !!!!!!! blessuretijd bij trekt , en nog was de koek niet op , want in de 72e min. werd het zelfs 5-6 en kon Mulier zich opmaken op een ware voetbalthriller van de bovenste plank, sommige spelers van Mulier zaten er conditioneel helemaal doorheen , maar gelukkig blies de scheids in de 78e min.!!!!! op zijn fluit en vond hij het wel mooi geweest en zonder blikken of blozen was hij alweer vertrokken vanaf het voetbalveld. Een mooie overwinning en voor de vele toeschouwers een ware spektakelstuk , sommigen zijn opgenomen en liggen in Leeuwarden op de hartbewaking,  Volgende week beginnen we met een schone lei in de 2e klasse tegen Terschelling en hopelijk weer net zo’n mooi spektakelstuk en veel toeschouwers , de wedstrijd begint om 10.00.