Mulier JO10-1 uit tegen Minnertsga MO10-1

Op zaterdag 29 september stond de wedstrijd uit tegen Minnertsga meisjes onder 10 op het programma.  De wedstrijd was nog extra vervroegd, in plaats van 8.45 u speelden we om 8.30 u. Heel vroeg vertrekken, dat betekende het dus. Ons advies aan onze spelers was dus ook: ga vrijdagavond vroeg naar je bed!
Of onze spelers zich daar ook aan hebben gehouden is nog maar de vraag. We waren nog niet gelijk wakker toen om half 9 werd afgetrapt.

Onze spelers hebben we vooraf gewaarschuwd dat deze meisjes goed konden voetballen. Met ons complete team konden we beginnen aan deze wedstrijd, dus 9 spelers. Onze tegenstander speelde graag, zoals het is afgesproken bij de KNVB, 6 tegen 6. En eigenlijk beviel dat ook goed bij ons. De ruimtes om te kunnen voetballen worden hierdoor wat groter. Onze spelers vonden 3 wissels niet zo leuk. Het betekende vaker wisselen, en ja, als je dan het liefst voetbalt dan is wissel staan niet fijn.

Wat kunnen we over de wedstrijd vertellen?

We hebben moeite met opletten in de wedstrijd, vooral als de wedstrijd net is begonnen! Dit was ook gisteren het geval. De meisjes van Minnertsga kleunden er in, dat ontbrak er bij Mulier  soms aan.  En in de beginfase was het gelijk raak voor Minnertsga. Even niet opletten achterin betekende 1-0.  Wij speelden na dit begin een stukje beter. Maar kansjes op een doelpunt werden  niet verzilverd:. net naast, paal, goed verdedigd. Zo schoten Koen, Durk en Dylan prima, maar het beetje geluk ontbrak. Daarna werden de 2-0 en 3-0 vrij vlot achterelkaar gescoord. Ieder kansje wat Minnertsga kreeg, werd een doelpunt.

Na de rust maakte Dylan na een pass van Jens de 3-1, dus we begonnen goed. Deze boost duurde maar kort. We vergaten soms hoe we in het veld moesten staan, alle spelers wilden graag voorin staan. En bij balverlies kon onze tegenstander er snel uit komen.  Daardoor werd er door onze tegenstander nog regelmatig gescoord, uiteindelijk werd het 7-1.  Zo zie je maar, dat je een meisjesteam niet mag onderschatten! We kunnen als team echt heel leuk voetballen, maar we hebben even een boost nodig door ook een wedstrijd lekker te winnen. Dat kan net even helpen die mentaliteit van “willen winnen” weer te krijgen.

Gelukkig is er bijna altijd wel plezier op het veld, en daarmee begint het spelletje. En dat kan alleen maar méér worden als we wel de eerste goals maken (en niet de tegenstander) en een paar keer een wedstrijd gaan winnen.

1 oktober 2018 svmulier Jeugd No Comments