Mulier hervat de competitie met overwinning

Na verschillende oefenwedstrijden te hebben gespeeld tegen Sleat, Woudsend en Bakhuizen stond gister de eerste competitiewedstrijd op het programma. Mulier ging op bezoek bij SSS’68 Marssum en daar had Mulier nog een appeltje mee te schillen. De eerste competitiewedstrijd van het seizoen wist SSS’68 namelijk met 0-2 te winnen in Witmarsum en daarom was het nu tijd voor revanche!

Selectie: Sander, Arjen, Gabian, Bartele, Jan Geert, Mart, Sjerp Jan, Thijs, Jesse, Hidde, Marc, Johan, Jorn en Folmer.

Zoals u misschien hebt meegekregen waaide het een halve storm en dat maakte fatsoenlijk voetbal onmogelijk. De wind kwam vanachter de kantine vandaan en dat zorgde ervoor dat beide teams een helft voor de wind en een helft tegen de wind hadden. Mulier begon de wedstrijd met de wind in de rug met als achterliggende gedachte dat het deze helft dan moest gebeuren qua doelpunten. Helaas bleek voor de wind voetballen net zo moeilijk als tegen de wind in. Mulier speelde daarnaast ook slordig en was ontzettend onrustig in balbezit, waardoor het de bal na 3 á 4 passes alweer kwijt was aan de tegenstander of aan de wind. SSS’68 was in de beginfase ook strijdvaardiger en troefde Mulier af in het veroveren van de zogenoemde tweede bal. Ondanks het slordige spel kreeg Mulier wel kansen. Jan Geert kreeg een goeie mogelijkheid, maar schoot de bal recht op de keeper af. Marc stoomde op vanaf het middenveld en schoot de bal net over en ook Mart kreeg een goeie mogelijkheid maar de bal was net te snel waardoor de keeper er een fractie eerder was. Aan de andere kant moest Mulier oppassen voor de uitbraken van SSS’68 (die Mulier overigens zelf vaak inleidde door slordig balverlies): Sander redde prima op een schot van de middenvelder van SSS’68. Ondertussen was Sjerp Jan gewisseld (blessure) voor Jorn en na precies 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust.

In de rust werd gehamerd op een andere tactiek nu Mulier de tweede helft tegen de wind in moest spelen. Daarnaast had bijna iedere speler van Mulier braaf het advies van Hendrika opgevolgd en hadden ze bij hun kopje thee een banaan of een kruidkoek, want naast het feit dat wind veel energie oplevert kost het ook nogal wat energie. Hidde mocht even bijkomen van de wind en Folmer kwam daarom voor hem in het veld.

De tweede helft ging Mulier beter om met de omstandigheden dan SSS’68 en dat zorgde ervoor dat Mulier de controle kreeg over de wedstrijd. Het spel was beter en de taken die vooraf waren besproken werden prima uitgevoerd. Jesse speelde zijn man voorbij, maar zijn voorzet bereikte net geen medespeler. Later stoomde Marc opnieuw op vanuit het middenveld en ditmaal werd zijn schot prima gered door de keeper. Daarnaast kreeg Bartele bij de tweede paal een grote kans na een corner van Folmer, maar hij tikte de bal net naast. Toch kwam Mulier uiteindelijk op voorsprong rond de 65e minuut: Bartele brak door aan de linkerkant van het veld gaf de bal hoog voor. De keeper van SSS’68 stond bij de eerste paal en zag de voorzet over zich heen gaan, waarna Jesse de bal in het lege doel kopte. Mulier had een verdiende voorsprong te pakken en daarnaast ook belangrijke punten binnen handbereik. Van SSS’68 zijn uiteindelijk geen kansen genoteerd in de tweede helft, ondanks het ‘voordeel’ van de wind en zo wist Mulier de eerste competitiewedstrijd van 2019 winnend af te sluiten!

Volgende week neemt Mulier het op tegen Blija en ook daar heeft Mulier nog een appeltje mee te schillen. De heenwedstrijd eindigde namelijk in een 1-1 gelijkspel na een flater van de grensrechter/scheidsrechter. Daarnaast moeten er punten gepakt worden om nog iets van het seizoen te maken, dus spektakel gegarandeerd volgende week. Tot dan!

10 februari 2019 svmulier Mulier 1 No Comments