Mulier gelukkigste met gelijkspel tegen NOK

De korte winterstop is inmiddels achter de rug en meteen stond er een belangrijke pot op het program voor het eerste van Mulier. Tegenstander op zaterdag 21 januari was NOK, de Nijemirdum-Oudemirdum-Kombinatie, met aan het roer ex-trainer van Mulier Pope Leffring. Met drie punten meer hadden de Oudemirdumers een ietwat betere uitgangspositie voorafgaand aan de wedstrijd en bij winst kon Mulier dus op gelijke hoogte komen.

Het was ideaal weer om te voetballen en op het kunstgras in Witmarsum ging Mulier voortvarend van start. Er werd veel strijd geleverd en iedereen zat er bovenop. Beide ploegen lieten de verdedigers van de tegenstander wel steeds vrij opbouwen en dat leidde tot een wat statisch spelbeeld met veel passjes breed op eigen helft, wat zuinige inspeelballen op de middenvelders en af en toe een lange bal. Mulier was iets sterker dan NOK in de eerste helft maar kon maar moeizaam kansen creeëren. Het bleef dan ook 0-0 tot de rust.

Na rust werd NOK steeds sterker en Mulier verloor wat de controle over de wedstrijd. Mulier-verdedigers grepen echter steeds op het juiste moment in en anders was daar wel keeper Keimpe Dijkstra die de pogingen van de gasten onschadelijk maakte. Uit corners was Mulier aan de andere kant nog wel gevaarlijk maar voetballend was het pover. Na ruim 90 minuten vond de uitstekende leidsman het welletjes en moesten beide ploegen zich tevreden stellen met een punt. Eerlijk gezegd verdienden beide ploegen ook niet meer en iedereen kon er ook wel mee leven.