Mulier behaald knappe winst op koploper VHK

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De winterstop had lang genoeg geduurd voor Mulier 1. Na de goede winstpartij tegen Wolvega wilden de spelers dit graag meteen doortrekken, maar helaas moesten zij een paar weken wachten. Die weken werden gevuld met trainingen en gister was het dan eindelijk zover. Er stond wel meteen een zware wedstrijd op het programma; koploper VHK kwam op bezoek.

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Folkert van de Wei, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Marc Burger, Johan van Abbema, Arjen Visser, Gert-Jan Meekma, Ivo Haitsma, Sybren Reitsma, Sjerp-Jan Heeres en Anton Buwalda.

Mulier begon fanatiek aan het duel en het was duidelijk dat VHK een lastige middag zou krijgen. De spelers van Mulier zaten er bovenop en zo kwam VHK niet aan het combinatiespel toe. De spits werd geprobeerd te bereiken, maar de verdedigers hadden de voorhoede van VHK aardig in de tang. Mulier daarentegen kreeg al vroeg in de wedstrijd een enorme kans. Een goede steekpass van Mart werd door Gert-Jan meegenomen. Gert-Jan speelde de keeper uit, maar hij week net iets te ver naar buiten waardoor het schot hard op de paal belandde. Niet veel later kreeg ook Gabian een grote kans, maar hij schoot de bal van dichtbij via een verdediger over. Toch kwam Mulier halverwege de tweede helft op voorsprong. De bal kwam tegen een arm aan van een verdediger van VHK en de scheidsrechter kon niet anders dan naar de stip wijzen. Folkert gaf de keeper geen kans en zo stond de 1-0 op het scorebord. Mulier kreeg in de resterende minuten van de eerste helft geen grote kansen meer, maar Mulier had wel de meeste dreiging. VHK kon verder ook geen potten breken en heeft de gehele eerste helft geen kans weten te creëren.

De tweede helft nam VHK het heft meer in handen en Mulier werd teruggedrongen. Mulier speelde vooral de lange bal en probeerde van daaruit kansen te creëren. VHK had dan wel vaker de bal, maar het was Mulier dat kansen kreeg op de 2-0. Gert-Jan Meekma probeerde het met een lob, maar deze belandde helaas op de lat. Even later kreeg Arjen Visser een enorme kans, maar hij schoot van dichtbij via de keeper over de goal. Niet veel later had Mart de medespelers voor het uitkiezen, maar zijn pass kwam niet aan. Zo verzuimde Mulier de wedstrijd in het slot te gooien en hield VHK hoop. VHK was heel dichtbij de gelijkmaker, maar de kopbal vanuit een corner was niet helemaal over de lijn. De goed fluitende scheidsrechter zag dit ook en zo bleef het 1-0 voor Mulier. In de laatste minuten was VHK nog twee keer heel dichtbij. Een vrije trap werd verlengd door een speler van Mulier, maar Kelvin wist de bal nog net voor de lijn te keren. In de laatste minuut kreeg een speler van VHK een vrije kopkans, maar hij kopte de bal ver naast en zo wist Mulier voor de tweede keer op rij te winnen! Een prima teamprestatie!

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Nagele op het programma. Mulier heeft nog wat recht te zetten tegen Nagele, omdat de thuiswedstrijd eindigde in 2-6 overwinning voor Nagele. Tot volgende week![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8759,8730,8729,8758,8757,8756,8755,8725,8726,8727,8752,8728,8753,8754,8723,8724,8751,8750,8749,8748,8747,8740,8741,8742,8743,8744,8745,8746,8739,8738,8737,8736,8735,8734,8733,8722,8731,8732″][/vc_column][/vc_row]

29 januari 2017 svmulier Mulier 1 No Comments