Mulier 3 verliest met ruime cijfers van jong Sneek

Vanmiddag  zijn de heren van Mulier 3, over 90 minuten spelen, afgedroogd door de jonge vedetten van SWS Boso 2 uit Sneek.

Helaas moest Mulier 3 dit weekend doen zonder enkele matadoren. Deze konden om moverende redenen er niet bij zijn. Onze Marco “Schöne” verving daarom Simon Lemstra als voorstopper.

De technische staf had dit blijkbaar niet van te voren doorgegeven aan hem en hierdoor had onze vriend gisteren wat te lang bij het Oktoberfest in de tent gezeten. Het was te merken dat Schöne nog even wakker moest worden. De tijd werd hem in de eerste minuut gegeven doordat de tegenstander met een enorme volley de bal op gezicht van Marco plaatste. Een natte spons kon niet verhelpen dat Schöne noodgedwongen naar de kant moest. Door dit incident kon Jesper “pikstart” Ykema zijn debuut voor Mulier 3 maken.

Het eerste gedeelte van de eerste helft kwamen de gasten maar mondjesmaat voorbij het strafschop van de thuisclub. Daarentegen was het verrassend dat de heren van Mulier  kleine kansje kregen, doordat  Melvin Tolsma en Jesper “Pikstart” Ykema vandaag hun brommer mee hadden genomen. Laagvliegend over de flanken kwamen ze met voorzetten die helaas niet goed werden benut door de overige spelers.

Ondanks deze “speldeprikjes” kwam helaas de tegentreffer van heren uit de Waterpoortstad toch nog redelijk snel en moest Chris “PoePoe” Anema de bal uit het netje vissen.

Jesper had blijkbaar onderweg naar het sportveld de brommer niet bij getankt bij Garage Cats, want zijn benzine was al vrij vroeg op.

Noodgedwongen moest Mulier 3 weer wisselen. Door het vele wisselen was de organisatie volledig zoek.

Toch kwam mulier op gelijke hoogte. Een aanval werd ter hoogte van de middellijn opgezet door Jan Geert. Met een rush naar de achterlijn werd de bal panklaar neergelegd op Melvin, die de bal eenvoudig binnen tikte.

Een overtreding van de Snekers zorgde er voor dat Pieter “trucker” Algra noodgedwongen naar de kant moest en de uitgeslapen Schöne kwam voor hem in de plaats.

Zoals gezegd door het vele wisselen was de organisatie volledig zoek. De gasten profiteerde hiervan en konden redelijk eenvoudig hun tweede goal van de middag maken.

De peptalk van de technische staf in de rust, het heerlijke warme bakje thee, de in grote getale gekomen supporters  en de invalbeurt van Paùl “Bul” Jongstra (maar liefst 45 minuten gespeeld) konden er helaas niet voor zorgen dat Mulier 3 de grip weer terug kreeg op de wedstrijd. Met goed spel maakte de heren van Sneek SWS Bozo 3 de wedstrijd kinderlijk eenvoudig af.

Eindstand uiteindelijk 1-7

Na afloop zorgde het zonnetje, gebroeders Scooter met de escalatie mix en een tiiintsje siik ervoor dat het verlies gauw werd vergeten.

Volgende week mogen de heren van Mulier 3 het opnemen tegen de heren van Waterpoort boys 6.

15 oktober 2017 svmulier Mulier 3 No Comments