Mulier 2 wint nipt van JO17 in leuk oefenduel

Na bijna een half jaar zonder wedstrijden, mochten Mulier 2 en JO17 eindelijk weer eens een wedstrijd spelen, niet tegen Bolsward , Makkum of Arum , maar een oefenwedstrijd tegen elkaar. Mulier 2 had nog maar een keer getraind en Mulier JO17 wilde deze uitdaging wel aangaan. Het ging natuurlijk niet om de einduitslag , maar eindelijk weer eens lekker met elkaar voetballen en plezier maken.

In de 1e helft kon men wel zien dat er veel voetbal in het 2e zat en Mulier JO17 probeerde er alles aan te doen om het 2e zo lastig mogelijk te maken, Mulier 2 kwam dan ook terecht op een 1-0 voorsprong via een terecht gegeven penalty , deze werd feilloos binnen geschoten door Colin.

Mulier JO17 had moeite om de vrije man te vinden en de loopacties van de tegenstander, even later werd het ook nog 2-0 via Jelmer K.

Af en toe kreeg Mulier JO17 wel wat kansjes , mede ook door kleine foutjes achterin bij het 2e , daar profiteerde Simon B. gretig van en schoot de aansluitingstreffer binnen 2-1.

Maar ook bij Mulier JO17 ging het achterin niet altijd even goed en via een lange passes over de laatste man heen van de JO17, kon Stein [die uitgeleend was bij het 2e] alleen op keeper Jarno aflopen en beheerst de 3-1 maken.

Na een half uur spelen vond de scheids tijd worden voor een korte pauze en dat kwam voor sommige spelers niet slecht uit. Na de pauze ging de JO17 over op plan B en dat wierp zijn vruchten af.

Kort na rust was het wederom Simon B., die keeper Johan verschalkte en de 3-2 binnen schoot. De scheids had last van de zon en kon niet goed zien of Simon buitenspel stond.

Hierna werd het 2e wat onrustiger en de conditie begon ook bij sommigen te tellen, Mulier JO17 werd steeds gevaarlijker en voetbalde ook beter dan de 1e helft, even later werd er een doelpunt afgekeurd bij het 2e , doordat spits Jari buitenspel stond , de zon was op dat moment verdwenen , dus de scheids had het goed gezien.

Daarna was het weer de beurt aan Mulier JO17 , een lange passes vanuit het midden op rechtsbuiten Lieuwe , die goed zijn snelheid gebruikte en liet daarom ook iedereen zijn hielen zien en schoot beheerst de 3-3 binnen.

In de laatste 5 min. wilde beide teams voor de overwinning gaan , eerst was er een kans voor Nick , maar die kreeg weinig tijd om een goed schot af te vuren zijn poging ging net naast, en even later was het Jorn die de eindstand bepaalde op 4-3 na wat ongelukkig uitverdedigen van de JO17.

Al met al een leuke oefenwedstrijd voor deze teams en blij waren dat ze weer een wedstrijd mochten spelen en dan maakt de eindstand weinig uit en misschien krijgt de JO17 wel een revanchepartij volgende week.