Mulier 2 op grandioze wijze langs Franeker 6

Een week na de nederlaag tegen Bolsward 1-6, waar de beste eerste helft van het seizoen werd gespeeld helaas moest er ook een tweede helft gespeeld waarin o.a. Lars een goaltje voor Bolsward meepikte is het tijd voor Franeker thuis. Het credo van de coach was om de eerste helft in Bolsward door te zetten alleen nu een hele wedstrijd. Motivator dat het is wist hij het team weer scherp te krijgen. Het begin van de wedstrijd was het team de woorden scherp beginnen alweer kwijt en werd er lekker niet scherp begonnen. Dit resulteerde in een aantal hachelijke situaties waardoor keemon een paar keer handelend moest optreden.

Mulier kreeg echter ook kansen alleen was een beetje slordig, Hendrik werd weggestuurd maar wist de 1 op 1- met de keeper niet succesvol af te ronden. Volgende kans was wederom Hendrik die werd weggestuurd door Klaas randje buitenspel…. Gelukkig was de grens even afgeleid dus mocht hij door, na de eerste kans wist Hendrik precies wat de keeper deed en ging kundig om de keeper heen 0-1 Mulier. Wat een slimme voetballer poah. Lang bleef het 0-1 waardoor er nog steeds spanning was ook omdat Franeker nog steeds kansjes kreeg. Pas in de laatste minuten wist Mulier de voorsprong te verdubbelen voor rust is dit altijd een mentaal klapje. Pieter had goed overzicht en legt de bal randje 16 op Joey die raakt schiet met een droge schuiver.

Rust, bakkie thee en een paar open deuren intrappen door de leider, we zijn er nog niet, scherp blijven etc. Een paar wissels en we kunnen weer.

De tweede helft was te zien dat Mulier de schroom van zich af had gespeeld, en door de trainingen van sergeant Lars zijn al zien ze er niet zo uit de mannen conditioneel ook zeer sterk. In een groot lichaam kunnen ook grote longen.

Er werden veel kansen gecreëerd en dat resulteerde dit keer ook nog eens in veel doelpunten. De 3-0 kwam opnieuw op naam van Hindrik “das phantom” Huitema die steeds minder onzichtbaar is en hard op weg is topscorer te worden. Siepel staat als enige nog boven hem die door een blessure noodgedwongen de coaching moest verzorgen. Je ziet wel dat Jaap eindelijk een manier heeft gevonden zijn kunde door te geven en Siepel zuigt de informatie die hij krijgt op als een spons dit kan je dan ook wel aan hem zien.

De score werd verder uitgebreidt door het buitenechtelijke kind van Diego Maradona. Auke Maradonna die in de tweede helft in het veld kwam had enorme bewijzingsdrang en dit kan of heel goed gaan maar ook heel fout. Dit keer ging het goed, heel goed. Hij begon een solo van eigen helft met de bal aan de voet en passeerde zo 1 man, 2 man, 3 man, 4 man, het schijnt de de bal nog steeds niet van hem is afgepakt. Het hele team zat te wachten waar dit zou stranden maar dat deed het niet. Dumfries heeft het wel gehad over harde voeten nou Auke heeft dan hele, hele zachte voetjes dit is ook door Atsje beaamt. Om het karwei af te maken passeerde hij ook nog de keeper en dribbelde hij de bal in het goal. Ik wil door dit soort dingen een lans breken voor VoetbalTV want het is toch zonde dat deze momenten alleen gezien worden door de 5-10 mensen achter de hekken.

5-0 werd gemaakt door Joey na een wereld assist van Tibor, van de penaltystip schoot Joey hard binnen. Het slotakkoord was wederom voor Auke, Leep die trouwens ook wel 1 had mogen maken had de bal aan de rechterkant. “Tweede paal” werd er over het veld geschreeuwd. Een perfecte bal werd verstuurd en daar dook ie ook op hoor bij de tweede paal en kopt de bal netjes achter de keeper 6-0. En de 2e keer de 0 dit seizoen, en dat is lastig in de kelderklasse. De leiding heeft nu wel een luxeprobleem maar lijkt toch niet meer om deze sterspeler heen te kunnen.

#Siepelleertleiden #AukeMaradonna #ArgentijnsBloed #mulier3 #Keemonde0 #tientsiesiiiiiiik