Mulier 1 wint eerste wedstrijd van Sleat 1!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Na de pijnlijke degradatie van vorig seizoen is de A-selectie van SV Mulier vorige week dinsdag begonnen aan het nieuwe seizoen in de 4e klasse. Tijdens de eerste twee trainingen werd al snel duidelijk dat het een erg gretige groep is met veel jonge jongens en ervaren spelers. Een mooie mix van spelers die dinsdag 9 augustus de eerste oefenwedstrijd speelden in en tegen Sleat 1 (5e klasse).

Spelers: Kelvin v/d Heide, Arjen van Popta, Thijs Witteveen, Jesse v/d Molen, Mart v/d Molen, Gert-Jan Meekma, Hidde Hiemstra, Folkert van der Wei, Sybren Reitsma, Bas Bergsma, Pier Zaagemans, Heine Bouma, Johan van Abbema, Ivo Haitsma en Lars Vallinga.

Vanaf het eerste fluitsignaal was Mulier 1 de bovenliggende partij. Het werd Sleat 1 erg lastig gemaakt om te voetballen en dit leidde ook al snel tot enkele kansen. Ivo Haitsma was een paar keer dichtbij een goal maar of de bal werd geblokt of de keeper kon de bal net toucheren waardoor Ivo er net niet bij kon. Na 8 minuten viel dan ook de 0-1. Een corner kwam via via voor de voeten van Folkert van der Wei. Folkert twijfelde niet en schoot met een dropshot raak. Na de goal ging Mulier vrolijk verder met combineren. Sleat kwam er eigenlijk niet aan te pas. Een steekbal door de defensie van Mulier werd in een duel met een verdediger van Mulier wild overgeschoten door de spits van Sleat en een vrije trap van Sleat werd even later prachtig uit de kruising getikt door Kelvin van der Heide. De 0-2 viel na 15 minuten voetballen. Gert-Jan Meekma nam de corner vanaf de linkerkant en de bal draaide zomaar de goal in (een bewussie!). Johan van Abbema had de 0-3 op de schoen maar de verdediger van Sleat was net even eerder bij de bal. Gert-Jan Meekma was een paar keer dicht bij de 0-3, maar deze ballen verdwenen over de goal. Toch wist Gert-Jan zijn tweede goal te maken in de 27e minuut door een vrije trap op randje zestien hard en droog in de hoek te schieten. Na 30 minuten werd het spel van Mulier 1 minder en kreeg Sleat ook kansen. Dit resulteerde in de 1-3 voor Sleat in de 39e minuut. Kelvin van der Heide kon het schot van de spits nog wel keren, maar was kansloos op de rebound van de middenvelder van Sleat. De 1-3 ruststand gaf de verhoudingen erg goed weer.

In de tweede helft was het spel van Mulier 1 minder. De biertjes en late avonden van de Merke begonnen hun tol te eisen (een merke die trouwens zeer gezellig was, bedankt PC!). Sleat 1 kreeg iets meer kansen en Mulier was minder gevaarlijk in de tweede helft. Schoten vanaf randje zestien van Sleat waren een makkelijke prooi voor Kelvin. Het spel kabbelde wat voort en grote kansen bleven aan beide kanten uit. Sleat kreeg nog wel een grote kans, maar de spits raakte de paal. Uiteindelijk viel er in de laatste minuut toch nog de 2-3 doordat een hakbal van een Sleat speler pardoes in de goal belandde. Dit had vooral te maken met een misverstand in de verdediging van Mulier. Het regenachtige weer zorgde ervoor dat de bal niet meer goed zichtbaar was en na 80 minuten voetballen vond de scheidsrechter het wel welletjes.

Al met al een goede eerste helft en een mindere tweede helft. De eerste wedstrijd van het seizoen echter wel gewonnen en met een positief gevoel zullen de mannen donderdag om 19:30 weer trainen!