Mulier 1 verliest voor de vijfde keer op rij

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Afgelopen zaterdag stond de derby in en tegen Makkum op het programma. De wedstrijd van vorig seizoen zal niemand vergeten zijn; toen werd het namelijk 8-2 in het voordeel van Makkum. Mulier wilde niet alleen voor die wedstrijd revanche nemen, maar ook voor de slechte resultaten van de afgelopen weken. De 12e plaats betekent aan het einde van het seizoen deelname aan nacompetitie voor de 5e klassse en daar zit niemand op te wachten.

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Folkert van der Wei, Thijs Witteveen, Bas Bergsma, Marc Burger, Mart van der Molen, Jesse van der Molen, Heine Bouma, Anton Buwalda, Johan van Abbema, Ivo Haitsma en Max Alen.

Mulier begon dramatisch aan de wedstrijd en het leek wel alsof de spelers niet hadden geleerd van de wedstrijd van vorig jaar, toen Makkum al scoorde in de 1e minuut. Ook nu had Makkum de kans om binnen de minuut al op voorsprong te komen, ware het niet dat de paal in de weg stond. Mulier was meteen wakker geschud en de scherpte werd teruggevonden. Makkum probeerde in de beginfase middels een lange bal de defensie aan het wankelen te brengen, maar deze kon er vrij gemakkelijk mee omgaan. Mulier kwam zelf ook weinig aan voetballen toe en zo vielen er dus weinig kansen te noteren in de beginfase. Na ongeveer 15 minuten was de eerste kans daar van Mulier; spits Jesse liet de bal vallen voor Marc Burger, maar deze schoot de bal hoog over. Aan de andere kant was het niet veel later wel raak. Een voorzet belandde bij een middenvelder van Makkum die volledig vrij stond. Zijn schot kon in eerste instantie nog gekeerd worden door Kelvin, maar de rebound van de spits van Makkum was onhoudbaar en zo greep Makkum de voorsprong. Zo werd het een lastige opgave, omdat Mulier zelf vrij weinig aan voetballen toe kwam. Het was vooral Makkum dat het balbezit had en Mulier gokte op de paar kansen die ze zouden krijgen. Het werd echter nog lastiger, omdat Thijs al na 25 minuten zijn tweede gele kaart kreeg en dus kon vertrekken. Na de rode kaart was het af en toe hectisch voor de goal van Mulier, maar de 1-0 bleef op het scorebord staan.

Na enkele aanpassingen in de rust werd er gegokt op een uitbraak van Mulier. Makkum speelde de bal constant rond en Mulier probeerde compact te spelen en te wachten op die ene kans. Maar op die ene kans wachten we nu nog steeds. Makkum kwam rond de 55e minuut op 2-0, na een foutje achterin bij Mulier; de bal werd slecht geraakt door de verdediger van Mulier, waardoor de middenvelder de bal kon voorzetten en de spits de mogelijkheid kreeg om af te ronden. Een paar minuten later lag de derde goal er ook al in, na opnieuw een foutje achterin. De rechtsvoor werd diep gestuurd waar de verdediger van Mulier in geen velden of wegen was te bekennen; de bal werd hoog voorgegeven waar de spits bij de 2e paal vrij in kon koppen. Met de 8-2 van vorig jaar nog in het achterhoofd besloot Mulier om de pot dicht te gooien. Met wat kunst- en vliegwerk werd een hogere score voorkomen. Mulier probeerde af en toe nog wat te voetballen, maar verder dan een redding van de keeper op een schot van Anton is Mulier niet gekomen. Al met al opnieuw een teleurstellende middag.

Volgende week speelt Mulier thuis tegen Tollebeek. Een belangrijke pot gezien de ranglijst, omdat Mulier bij winst over Tollebeek heen gaat. Ook al is het publiek niet heel erg verwend de afgelopen weken (maanden), hopen wij toch dat jullie er allemaal bij zijn! Het is namelijk erop of eronder. Feyenoord verloor afgelopen seizoen ook een paar wedstrijden, maar na de winst bij FC Utrecht hebben ze geen duel meer verloren en zijn ze nu prompt titelkandidaat. Laat dan nou net ons (favoriete) voorbeeld zijn![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8466,8467,8468,8469,8470,8471,8472,8473,8474,8475,8476,8477,8478,8479,8480,8481,8482,8483,8484,8485,8486,8487,8488,8489,8490,8491,8492″][/vc_column][/vc_row]

28 november 2016 svmulier Mulier 1 No Comments