Mulier 1 verliest ook tweede wedstrijd van het seizoen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Na de nederlaag van vorige week tegen VHK 1 was Mulier er op gebrand een goed resultaat neer te zetten in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. De spelers waren na een goede week trainen dan ook klaar voor de wedstrijd. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw en Witmarsum was klaar voor een mooie pot voetbal!

Selectie: Kelvin van der Heide, Hidde Hiemstra, Arjen van Popta, Lars Vallinga, Folkert van der Wei, Mart van der Molen, Thijs Witteveen, Marc Burger, Jesse van der Molen, Gert-Jan Meekma, Johan van Abbema, Ivo Haitsma, Bas Bergsma en Max Alen.

De eerste tien minuten begon Mulier slecht aan de wedstrijd. Onzorgvuldigheid in de passing en passiviteit zorgden ervoor dat Nagele in de beginfase al kansen kreeg op een voorsprong. Keeper Kelvin stond steeds in goede positie en voorkwam dat Nagele meteen in de beginfase kon scoren. Mulier kreeg langzaamaan meer grip op de wedstrijd, maar dit leidde niet tot grote kansen. Nagele speelde vooral de lange bal en probeerde met de snelheid voorin dreiging te creëren. Dit lukte een paar keer aardig, maar Kelvin hoefde zich niet in te spannen. Toch kwamen de gasten uit Nagele in de 27e minuut op voorsprong. Een voorzet vanaf de linkerkant kwam laag bij de eerste paal en daar tikte de spits de bal binnen. Een verdiende voorsprong voor Nagele, maar een minuut later was het ook alweer gelijk. Na een aanval over de rechterkant belandde de bal door een steekpass bij Gert-Jan Meekma, die vanaf de hoek van de zestien meter hard uithaalde en de bal in het doel zag verdwijnen. Na de 1-1 kreeg Mulier steeds meer grip op de wedstrijd. Ivo Haitsma kreeg een enorme kans, maar zijn schot was te slap en kon gekeerd worden voor de doellijn. In de 40e minuut was het Nagele dat weer op voorsprong kwam. Een corner werd slecht verwerkt door Mulier en kwam uiteindelijk via via voor de benen van de buitenspeler van Nagele. Deze twijfelde niet en schoot de bal in de lange hoek. Nagele kon deze voorsprong echter niet vasthouden tot de rust, want in de 45e minuut was Ivo Haitsma wél trefzeker. Na een goede aanval over meerdere schijven wist Max Alen met een prachtige crosspass Ivo Haitsma te bereiken, die met een laag schot onder de keeper door de 2-2 op het scorebord zette.

De 2-2 ruststand was een goede uitgangspositie voor beide ploegen. Mulier wilde de 2e helft dan ook goed starten en Nagele onder druk zetten. Dit lukte moeizaam en 7 minuten na rust ging het helemaal mis. Vanaf de 52e minuut tot en met de 68e minuut wist Nagele namelijk vier keer te scoren en stond er een 2-6 tussenstand op het scorebord. Mulier werd overrompeld op het middenveld en kwam totaal niet aan voetballen toe. Het waren vooral persoonlijke fouten en onzorgvuldigheden die zorgden voor de tegentreffers van Nagele. Na de treffers van Nagele wist Mulier zich wat te herpakken, maar dit kwam mede doordat Nagele gas terugnam. Gert-Jan Meekma kreeg nog een kans maar kopte de bal recht in de handen van de keeper. De wedstrijd eindigde dan ook in 2-6 en de spelers liepen zeer teleurgesteld van het veld.

Volgende week staat de wedstrijd tegen SC Bolsward op het programma. Een mooie kans om de eerste drie punten van het seizoen binnen te halen en revanche te nemen voor de eerste twee wedstrijden. Tot volgende week![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”7556,7557,7558,7559,7560,7561,7562,7563,7564,7566,7567,7568,7569,7570,7577,7576,7575,7574,7573,7572,7571,7578,7579,7580,7581,7582,7583,7602″][/vc_column][/vc_row]

11 september 2016 svmulier Mulier 1 No Comments