Mulier 1 verliest de derby van SC Bolsward 1

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Nadat Mulier vorige week hard onderuit gegaan was tegen Nagele moesten er afgelopen zaterdag punten gepakt worden tegen Bolsward. De eerste derby van het seizoen tegen een ploeg die de eerste wedstrijd had gewonnen en de tweede wedstrijd had verloren.

Selectie: Folkert van der Wei, Thijs Witteveen, Kelvin van der Heide, Marc Burger, Sybren Reitsma, Gabian van Popta, Arjen van Popta, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Ivo Haitsma, Gert-Jan Meekma, Johan van Abbema, Max Alen en Anton Buwalda.

Mulier begon erg fel aan de wedstrijd en gaf goed druk op de helft van Bolsward, waardoor deze nauwelijks tot voetballen toe kwamen. Kansen bleven voor Mulier echter uit omdat de laatste pass steeds niet goed was. Mulier had in de beginfase ook recht op een penalty (Johan kreeg een beuk in de rug), maar de scheidsrechter zag hier helaas geen overtreding in. Bolsward probeerde al combinerend bij de goal van Mulier te komen, maar dit slaagde nauwelijks. Mulier stichtte vooral gevaar uit hoekschoppen en vrije trappen, verkregen door het goede druk zetten op de Bolswarder helft. Een kopbal van Gert-Jan Meekma belandde in de handen van de keeper na een hoekschop en Marc Burger schoot een vrije trap net naast na een vrije trap. Mulier kwam ook bijna voorsprong omdat de keeper een kopbal losliet, maar de verdedigers van Bolsward waren net eerder bij de bal dan Gert-Jan Meekma. Even later kreeg Bolsward een vrije trap op de zestien meter maar deze werd recht in de handen van Kelvin geschoten. Via de zijkanten probeerde Bolsward voorzetten af te leveren aan de spits, maar deze kwamen of in de handen van de keeper of werden weggewerkt door de verdedigers van Mulier. Toch kwam Bolsward bijna op voorsprong, omdat een corner via Arjen van Popta (die daar overigens geen weet van had) op de lat belandde.

Na de rust ging Mulier vrolijk verder en bleven grote kansen voor Bolsward uit. Mulier speelde compact en wachtte op die ene kans. Een mooie combinatie tussen verschillende spelers eindigde met een schot van Mart. De keeper pakte de bal echter goed uit de hoek vandaan en zo bleef het 0-0. De wedstrijd werd inmiddels wat grimmiger en hier daar werden ook gele kaarten uitgedeeld voor overtredingen. In de 70e minuut werd het voetbal van Mulier beloond. Een voorzet van de rechterkant werd door de keeper gepakt, maar deze liet de bal net zo hard weer los en Anton Buwalda was er als de kippen bij om de 0-1 op het scorebord te zetten. Een verdiende voorsprong! Toch ging het net als in de vorige wedstrijden weer helemaal mis. Rond de 80e minuut brak Bolsward door op de linkerkant. De lage voorzet vanaf de achterlijn werd bij de 2e paal binnen getikt door de aanvaller van Bolsward. Na de 1-1 werd Mulier teruggedrongen en was het compacte spel verdwenen. Mulier hield zich zo lang mogelijk staande maar in de 89e minuut viel de winnende treffer. Een schot vanaf de zestien meter werd zo beroerd geraakt dat de bal precies voor de voeten viel voor de spits, die met dit buitenkansje wel raad wist en de 2-1 stand op het scorebord zetten. Mulier probeerde wel, maar kreeg geen kansen meer en zo eindigde de wedstrijd in 2-1 en bleef Mulier achter met nog steeds 0 punten.

Aan de strijdlust heeft het absoluut niet gelegen en aankomende zaterdag moet Mulier hetzelfde voetbal spelen tegen Creil (en dan niet tot de 70e minuut), want dan komen de punten vanzelf. Tot volgende week![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”7657,7658,7659,7660,7661,7662,7663,7664,7665,7666,7667,7668,7669,7670,7671,7672,7673,7674,7675,7676,7677,7678,7679,7680,7681,7682,7683,7684,7685,7686,7687,7688,7689,7690″][/vc_column][/vc_row]

19 september 2016 svmulier Mulier 1 No Comments