Mulier 1 kansloos ten onder, winst voor de vrouwen

We schrijven zaterdag 5 februari en na een wijfelend begin van de tweede seizoenshelft vorige week stonden er deze zaterdag wat meer wedstrijden op het programma. Het was fris maar droog en dus kon er lekker gevoetbald worden.

Het was ook de dag van de vuurdoop voor interim-trainer Enno Hofstra. Tegen het nog ongeslagen IJVC met Witmarsumer trainer Johan Faber aan het roer waren de verwachtingen vooraf echter niet al te hoog gespannen. Deze verwachtingen kwamen helaas ook en uit en Mulier ging “dronken de rust in” aldus het liverslag van de IJlsters. Na 45 minuten stond er namelijk een 4-0 tussenstand op het bord. Kort na de thee was daar echter Simon Bergsma die namens Mulier de 4-1 op het scorebord bracht. Hier bleef het ook bij en met een afgetekende 4-1 overwinning bleven de IJlsters ook na 8 wedstrijden zonder puntverlies.

Mulier 2 had vrij en de enige thuiswedstrijd die ’s middags op het programma stond was die van de vrouwen. Ze moesten aantreden tegen rode lantaarndrager Oeverzwaluwen en dus was er goede hoop op een mooi resultaat. De start was een beetje rommelig en goede fases werden afgewisseld met mindere. Het laatste half uur van de eerste helft waren de vrouwen goed bezig maar de bal wou er niet in. Het eerste kwartier van de tweede helft werd dit goede spel voortgezet en was het Froukje Heslinga die Mulier verdiend op voorsprong bracht. Hierna zakte Mulier teveel in en kon Oeverzwaluwen dankzij een paar vrije trappen gevaarlijk worden. Keepster Femke Kooijenga en de sterk acterende defensie van Mulier hielden echter alles tegen en dus kon Mulier drie punten bijschrijven. En daar waren de vrouwen toch best blij mee en dus was het weer tijd voor de bijna traditionele groepsfoto voor het scorebord.