Mulier 1 kan goede eerste helft geen vervolg geven

Zaterdag 7 maart, stond de uitwedstrijd tegen de nummer drie van de 5de klasse b, V.V. Marrum op het programma. De thuiswedstrijd aan het begin van het seizoen werd met overtuigende cijfers gewonnen. Een klinkende 5-0 overwinning met prima voetbal, maar ditmaal zou het een zware middag worden. Na een slechte wedstrijd in Vrouwenparochie (mede door een onbespeelbaar veld en harde wind) en een vrije week, werd het wel weer tijd om te ballen. Gemotiveerd en wel, want de tegenstander was een directe concurrent en bij winst kon er geklommen worden naar de derde plaats. Selectie: Sander, Albert, Mart, Chris, Folmer, Johan, Marc, Jan Geert, Arjen, Siebe Jan, Jesse, Jorn, Hidde, Colin en Keimpe.

Mulier begon goed aan de wedstrijd en dat resulteerde dan ook gelijk in een paar dreigende momentjes. Op een redelijk grasveld kon er onder goede omstandigheden gevoetbald worden en dat probeerden beide ploegen dan ook in de openingsfase. Waar mogelijk probeerden beide ploegen het spel van achteruit te verzorgen en zó kwam Marrum ook geregeld in de problemen. Het felle spel van Mulier resulteerde al snel in een voorsprong. Na een goede verdedigende actie van Johan rond de eigen zestienmeter, werd een goede aanval ingeluid. In deze aanval kreeg Jan Geert, aan de andere kant van het veld, de bal Siebe Jan. Hij nam de bal mee en schoot de bal tussen de stokken van de keeper van Marrum door. 0-1 binnen 10 minuten! Het goede begin zette zich voort in de rest van de helft. Halverwege de eerste helft kreeg Siebe Jan een grote één op één kans, maar hij kon het mede door goed keeperswerk niet afmaken. Verder werd in de eerste helft meerdere malen de paal geraakt. Ook kuste het schot van Jan Geert de lat na een goede rush en voorzet van Arjen. En misschien raadt u het al, maar de bal vond aan de andere kant van het veld wél het net. 1-1, nadat de bal via de paal (buitenspel?!) voor de voeten van een speler van Marrum kwam kon hij dit eenvoudig afmaken. Er werd dan ook gerust met een gelijke stand.

Het goede spel van de eerste helft (op de tegengoal na) zorgde ervoor dat Mulier met vertrouwen het veld betrad om te beginnen aan het tweede deel. Het bleek echter al snel dat dit een zware helft zou worden, waarin het voetbal niet bepaald de schoonheidsprijs verdiende. Het werd steeds moeilijker om tot goede kansen te komen en Marrum kreeg steeds meer kansjes en vertrouwen. Uit een inworp van Mulier ontstond een grote kans voor Marrum en die werd dan ook koelbloedig afgerond door een van de spitsen van Marrum. 2-1 achterstand en zo was de goede eerste helft te niet gedaan. Mulier moest, met nog een kwart wedstrijd voor de boeg, weer in de aanval om één of meerdere punten mee te nemen naar Witmarsum. Toen Sander door zijn enkel ging werd de achterstand bijna verdubbeld, maar het schot van Marrum verdween aan de goede kant van de paal (voor Mulier) . Een aantal minuten voor tijd kwam daar dan toch de verdiende gelijkmaker. Waar Jan Geert in de eerste helft de lat raakte, verdween de bal dit keer hard en zuiver in de bovenhoek. Jan Geert kon de mooie goal maken na een goede combinatie tussen Jesse en Arjen, waarna de laatstgenoemde de bal voorgaf. Tot goede kansen is het verder niet meer gekomen en zo eindigde de wedstrijd in een puntendeling.

Al met al ging de ploeg douchen met de goede eerste helft nog in het achterhoofd, maar ook de mindere tweede helft nog in gedachten. Volgende week wacht een wedstrijd waar de drie punten in eigen huis zullen moeten blijven om de aansluiting te houden met de top. De tegenstander in deze thuiswedstrijd is Holwerd. De wedstrijd begint om 14:30 uur en we hopen dat u er allen weer bij bent. Tot dan!