Mulier 1 hard onderuit tegen SWZ Boso Sneek 1

De derde en laatste bekerwedstrijd stond afgelopen zaterdag op het programma. SWZ Boso Sneek 1 (zaterdag) was de tegenstander in Sneek. Het was een wedstrijd waar niks meer op het spel stond, omdat Mulier 1 na de nederlaag tegen Workum 1 (1-2) en het gelijkspel tegen SC Bolsward 1 (1-1) niet meer poulewinnaar kon worden. Toch wilde de selectie deze wedstrijd graag winnend afsluiten zodat de spelers met een goed gevoel de eerste competitiewedstrijd van aankomende wedstrijd zouden ingaan. Ik verklap alvast; het liep allemaal even net wat anders.

Selectie: Gert Jakob Noordhuis, Bas Bergsma, Arjen van Popta, Johan van Abbema, Heine Bouma, Marc Burger, Folkert van der Wei, Lars Vallinga, Max Alen, Sybren Reitsma, Gert-Jan Meekma, Hidde Hiemstra, Mart van der Molen en Jesse van der Molen.

Het begin van de wedstrijd was van beide kanten erg rommelig. De spelers van SWZ Boso Sneek zaten er bovenop en gaven Mulier erg weinig ruimte, waardoor Mulier moeite had met het opbouwen. Af en toe werden er wat speldenprikjes uitgedeeld door Mulier. Een schot van Mart van der Molen verdween ruim naast de goal en een corner van Max Alen werd over gekopt door Gert-Jan Meekma. Ook SWZ Boso Sneek kreeg geen grote kansen, maar kwam wel op voorsprong. In de 30e minuut werd een persoonlijke fout achterin meteen keihard afgestraft door de spits van SWZ; 1-0. Nog geen twee minuten later kon Gert-Jakob de bal alweer uit zijn goal halen. Een steekbal vanaf eigen helft van SWZ werd gemist door een speler van Mulier, waardoor de buitenspeler alle vrijheid had om de bal neer te leggen bij de 2e paal waar de spits van SWZ de bal alleen maar hoefde binnen te lopen; 2-0. Mulier was het even kwijt en SWZ kreeg meer kansen op 0-3 dan Mulier op 2-1. Toch viel een minuut voor rust de aansluitingstreffer. Een corner van Mulier werd bij de tweede paal binnengelopen door Heine Bouma. De 2-1 ruststand bood enig perspectief voor de 2e helft, al zou er dan wel heel wat beter moeten gaan. Marco Vlap greep in de rust dan ook in en wisselde maar liefst drie keer. Met drie verse krachten ging Mulier op zoek naar de gelijkmaker.

De 2e helft was echter nog geen 5 minuten bezig of de 3-1 stond al op het scorebord. Een vrije trap van zo’n 20 meter verdween hard en laag langs de muur in de goal. Mulier begon dus enorm slecht aan de 2e helft en het werd er na de 3-1 ook niet beter op. Opnieuw een persoonlijke fout achterin zorgde ervoor dat de spits alleen op de keeper afkon. De spits strafte ook deze fout opnieuw keihard af en zo stond de 4-1 op het scorebord. De gifbeker was nog steeds niet leeg voor Mulier want niet veel later viel ook de 5-1. Na de 5-1 begon het warme weer zijn tol te eisen bij de spelers van SWZ en was Mulier meer op de helft van de tegenstander te vinden, maar dit leidde niet tot kansen. Een schot van Jesse van der Molen spatte uiteen op de lat en schot van dezelfde speler verdween naast de goal.

Al met al een slechte wedstrijd van Mulier kant. Aankomende zaterdag is de eerste competitiewedstrijd om 14:30 in Sint Jansklooster tegen VHK. Er zal dan een ander Mulier op het veld moeten staan, wil men de drie punten meenemen. Een slechte generale…..

29 augustus 2016 svmulier Mulier 1 No Comments