Mulier 1 en 2 verliezen ruim, Vrouwen winnen nipt

Dinsdag 25 augustus speelden zowel Mulier 1 als 2 een oefenwedstrijd. Beide wedstrijden werden op het laatste moment nog ingelast.

Het eerste kreeg SC Bolsward op bezoek. Dit team had een aantal spelers van het opgeheven zondagteam erbij en maakte een gretige indruk. Mulier had dan ook niks in te brengen en ging met maar liefst 0-11 ten onder.

De jonge honden van Mulier 2 moesten richting Oppenhuizen, waar Top ’63 2 de tegenstander was. Al snel werd duidelijk dat de gastheren duidelijk sterker waren. Het werd uiteindelijk 7-0.

Een dag later reisden de vrouwen af naar Oudemirdum om het op te nemen tegen de plaatselijke trots. De nieuwe ploeg van Sijbrand de Vries, vorig seizoen nog trainer van de vrouwen van Mulier, speelt een klasse hoger dan Mulier maar daar was in de wedstrijd weinig van te zien. NOK kreeg wel wat kansen de eerste helft maar mikte vaak onzuiver, terwijl Mulier leuk meedeed en vaak op snelheid gevaarlijk was. Het was Demi de Looze die Mulier halverwege de eerste helft op voorsprong zette. Mulier ging vrolijk verder en voetbalde 90 minuten lang op een prima manier. De solide verdediging en de uitstekende keepsters wisten knap de nul te houden en dus werd de voorsprong over de streep getrokken. Een prima begin van het seizoen!