Mooie voetbaldag voor de teams van Mulier

Het windje voelde koud aan maar eenmaal in beweging was het heerlijk voetbalweer op de voetbalvelden in Witmarsum en omstreken. Alle ingrediënten voor een mooie voetbaldag waren dus aanwezig op deze zaterdag 9 maart.

In Witmarsum kwamen ’s ochtends eerst de JO9, JO10 en JO15 in actie. Zij speelden spannende wedstrijden en hadden een mooie ochtend.

Om kwart over 11 was het de beurt aan de JO17 en de MO17. De JO17 speelde een goede pot tegen Irnsum JO17-1 en won ruim met 6-1. de MO17 had het moeilijker tegen Oranje Nassau MO17-1 uit Almelo. Na een erg spannende wedstrijd wisten ze in de slotfase alsnog de winnende treffer te maken waardoor ook de zesde wedstrijd van de competitie in winst werd omgezet. Een topprestatie!

De JO7 speelde een geslaagd mini-toernooi in Akkrum en de JO11 en de MO15 speelden uit bij respectievelijk ONS Sneek en Geel Wit op Ameland. De JO11 was kansloos en de MO15 ging nipt ten onder tegen de eilandploeg. Jammer.

De vrouwen gingen op bezoek bij Oeverzwaluwen in Koudum. De eerste helft speelden de vrouwen sterk en na 45 minuten stonden ze op een comfortabele 4-1 voorsprong. Die gaven ze na rust niet meer weg ondanks dat het wat inkakte. Een prima zege.

Mulier 1 won zowaar voor de tweede keer op rij. Tegen hekkensluiter Woudsend werd het 3-1. Een mooie opmaat naar de derby komende zaterdag tegen Arum. Bij winst kan Mulier de Arumers zelfs voorbij steken op de ranglijst. Dat hadden we eerder dit seizoen niet gedacht….