Leovardia JO9-8 – Mulier JO9-1 totaal andere wedstrijd dan enkele weken geleden

Op zaterdag 21 april 2018 stond deze uitwedstrijd op het programma. Er waren 2 van onze jongens jarig geweest, Jens en Dylan, en daarom hielden zij deze middag vanaf 13.00 u hun verjaardagsfeest. Qua tijdschema was alles krap gepland. De leiders Jan-Peter en René kwamen er eigenlijk te laat achter dat het tijdstip van de wedstrijd was verschoven van 9.00 u naar 11.00 u (wat een week voor de wedstrijd was veranderd), daarvoor excuses van hun kant. Het is wél gelukt tijd te winnen door met de wedstrijdsecretaris van de Leeuwarder club te overleggen of we iets vroeger konden starten (scheelde een kwartier) en door de penalty’s voor een keer te schrappen (scheelde ook weer 10 minuten).

Welnu, we waren vandaag compleet, alle 8 spelers waren van de partij. Vandaag mocht Koen aanvoerder zijn.  Watze Anne voetbalde de eerste helft en keepte de tweede, en bij Jens ging dat net andersom.

We vroegen ons af toen we op het veld kwamen of dit dezelfde ploeg was waartegen we 10 dagen geleden hadden gespeeld. De 2 grote, sterke jongens en het meisje wat leuk kon voetballen ontbraken. De leider van Leovardia gaf toe dat hun team in Witmarsum een mengeling was van hun eigen team en van JO9-4 of 5. Vandaag hadden ze puur hun eigen spelers mee.

En dat deed blijken: vanaf het begin was het vanaf het begin duidelijk welk team er het sterkste was. Binnen een minuut stonden we voor. We liepen er makkelijk doorheen en Douwe kon met zijn linker scoren: 0-1.  Vlot daarna had  Koen het op de heupen en ging er met de bal vandoor en zette de bal knap voor: Watze-Anne wist hier wel raad mee en scoorde 0-2.

Vervolgens pikte Watze Anne de bal op het middenveld op en soleerde door de verdediging heen en loste een schot: 0-3.

Onze ploeg wist van geen ophouden en bleef aandringen. Zo’n 10 meter voor de goal van de Leeuwarders kregen we een vrije trap na een kleine overtreding. Zoals gezegd had Koen vandaag de smaak te pakken: hij scoorde prachtig uit de vrije trap: 0-4!

Dylan pikte vandaag ook zijn goaltje mee. Hij vloog soepel door de verdediging en poeierde de bal in het net: 0-5.

Daarna deed Koen wat hij al eerder had gedaan, scoren. Hij probeerde het nog maar eens en met succes: 0-6!

Ook Dylan had er zin in vandaag: hij werd aangespeeld, nam de bal mee en werd niet aangepakt: 0-7.

Watze Anne produceerde vandaag een échte hattrick, want hij maakte na een goede actie 0-8! Gefeliciteerd Watze – Anne, heel goed gedaan. Nu mochten onze jongens gaan genieten van hun welverdiende limonade in de rust.

De tweede helft speelden we in plaats van 6 tegen 6, 7 tegen 7 (op verzoek leider Leovardia). Je kon zien dat de ruimtes op het veld kleiner werden hierdoor.  Scoren ging moeizamer dan voor de rust.

Uiteindelijk ging het weer beter lopen bij ons. Jens had vanaf de zijkant een ‘indribbel’. Hij dribbelde een halve meter en haalde vanaf daar maar eens uit: 0-9! Mooie goal, Jens.

Daarna  bleven we het proberen, en met succes: Durk-Pieter maakte na een rush over het middenveld de 0-10!

Dylan mocht vandaag ook een échte hattrick scoren: na goed doorzetten van Koen passte deze de bal naar Dylan en deze wist goed raad met deze buitenkans: 0-11. Super Dylan, gefeliciteerd!

De laatste 3 minuten geloofden we het wel. Leovardia mocht komen en redde de eer met een goal: 1-11.

We hebben vandaag weer laten zien de we een leuke voetballende ploeg zijn die er plezier in heeft. De coach heeft in ieder geval genoten van jullie optreden vandaag.

24 april 2018 svmulier Jeugd No Comments