KNVB presenteert routekaart voor rest van het seizoen

De meeste scenario’s voor de hervatting van het amateurvoetbal zijn inmiddels gesneuveld. Alleen voor categorie A is er nog een optie om de eerder dit seizoen gestarte competities te hervatten. Voor Mulier geldt dat alleen het eerste elftal mogelijk het seizoen nog kan afmaken.

De KNVB hanteert voor de senioren veldcompetities in categorie A een uiterste startdatum in het speelweekend van 10 en 11 april en een minimale voorbereidingsperiode waarin zonder beperkingen getraind kan worden (vanaf risiconiveau”‘ernstig”) van 4-5 weken. Trainen zonder beperkingen zou in dat geval mogelijk moeten zijn vanaf 10 maart.

Wanneer de competities niet meer worden hervat, stromen teams uitkomend in de categorie A door naar de gisteren aangekondigde KNVB Regio Cup. Dit zijn kleinschalige regionale competities die door de KNVB worden georganiseerd en starten vanaf het moment dat de coronamaatregelen dit toelaten. Medio februari start de KNVB met een inventarisatie onder de clubs in de categorie A over mogelijke deelname aan de KNVB Regio Cup.

Alle teams in de categorie B  gaan al over naar de KNVB Regio Cup.

3 februari 2021 svmulier Club, KNVB No Comments