JO17 wint op de valreep van Balk JO17-2

Aanwezig: Jarno , Johannes , Jelmer , Didier , Nick , Vincent , Joran , Mark , Jordi , Simon , Liuwe M, Stijn , Pierjan.

Afwezig: Simon U. , Thijs , Mark H.

Op Zaterdag 26 Sept. moest de JO17 het opnemen tegen Balk JO17-2 , een leuk en fysiek voetballende ploeg. De opdracht van Melis was om gelijk druk te zetten op de achterhoede en snel de bal het werk laten doen, in de 5e min kreeg Simon een grote kans, maar zijn schot ging rakelings naast.

In de 10e min kreeg Mulier een vrije trap , deze werd genomen door Simon en die kegelde de bal op het doel , de keeper liet de bal los en vervolgens had Pierjan de 1-0 op zijn schoen , maar zijn inzet ging over het doel.

In de 14e min was het dan toch raak , een mooie voorzet van Jordi op Vincent , die kon de bal mooi meenemen richting de goalie van Balk en schoot de bal beheerst in het doel 1-0.

Nog geen min. later maakte de doelman van Balk een blunder, hij schoot de bal net buiten het strafschopgebied zomaar in de voeten van Simon en die wist wel raad met dit buitenkansje en Simon schoot vervolgens de bal in het lege doel 2-0.

Daarna was het wat gebeurt met Mulier er werd niet meer gevoetbald en men begon de lange bal te spelen , het middenveld werd te vaak over geslagen en Balk werd steeds gevaarlijker, Balk voetbalde ook wat makkelijker en kreeg soms aardig wat kansen.

In de 36e min kwam daar toch de aansluitingstreffer, een voorzet van links werd makkelijk door de spits van Balk binnen getikt 2-1.

In de 37e min. was daar bijna de 3-1 , maar het schot van Simon ging weer net naast.

In de 61e min. werd er een vrije trap gegeven aan Mulier , ongeveer 20 meter van het doel , het was Simon die met een bekeken schot zomaar de bal in het doel schoot , de keeper verkeek zich op dit schot en dacht de bal naast zou gaan en ook de vele toeschouwers dachten dat 3-1.

Ook na deze goal werd het er echt niet beter op en dan hoop je op de 4-1 en dan is de klus geklaard , maar 5 min. later kreeg ook Balk een vrije trap net buiten het strafschopgebied, en met een mooi schot was doelman Jarno kansloos en werd het weer een wedstrijd 3-2.

Daarna volgde er een bizar slot , die zijn weerga niet kent , je moet er bij zijn geweest anders geloof je het niet, in de laatste min. ging de linksbuiten van Balk alleen op Jarno af , in eerste instantie redde Jarno deze inzet, maar de bal kwam vervolgens bij een speler van Balk terecht en die schoot de alsnog in het doel 3-3.

Eigenlijk was een gelijkspel ook meer als terecht geweest, alleen als je 3-1 voorstaat doet dat toch wel even zeer, maar de wedstrijd was nog niet afgelopen , want in de 81e min. ging Simon alleen op de doelman , maar zijn inzet werd deze keer wel gekeerd door de doelman van Balk .

In de 82e min. was het nu weer de beurt aan Balk , want die kreeg nu een enorme kans op de 3-4 , maar deze kans werd om zeep geholpen en zo bleef het 3-3.

In de 83e min. was er nog een allerlaatste kans voor Mulier , want er mocht nog een hoekschop genomen worden , de bal kwam bij Liuwe M. maar hij werd door een verdediger geduwd en de scheidsrechter wees naar de stip, toen waren de rapen gaar natuurlijk bij Balk en werden er allemaal scheldwoorden naar de scheids geroepen , maar die bleef bij zijn beslissing en ook Simon bleef kalm en schoot deze strafschop feilloos in het doel 4-3.

Dit team heeft al heel wat wedstrijden met elkaar gespeeld en ook bizarre wedstrijden met rare scores verlopen , nou deze wedstrijd komt ook wel weer in de top 5 van meest merkwaardige wedstrijden , maar ik denk dat de vele toeschouwers wel weer hebben genoten, niet van het spel van Mulier, want dat kon vele stukken beter, maar er was weer genoeg spektakel te beleven op het voetbalveld.