JO15 naar koploper FC Harlingen

Op Zaterdag 30 nov ging de strijd tussen de nummer 1 en 3 van de Tweede klas.

In Nederland hebben we code geel / oranje en rood maar voor onze medeleider Tjeerd was er een cursus code 95 dus hij kon door deze verplichting niet bij ons zijn.

SELECTIE: Jarno, Johannes, Siemon ulbe, Nick, Thijs, Vincent, Mark, Stijn, Jordy, Lieuwe meint, Cris, Simon, Jelmer en Joran.

EERSTE HELFT,

De wedstrijd begon wat rommelig aan beide kanten maar naar 7 minuten kwam daar verandering in het was Simon die met een voorzet vanaf rechts de bal op over de uitkomende keeper legde en zo kon Lieuwe meint de 0-1 binnen tikken en mooie opsteker .

Daarna waren er over en weer wat kansjes en er werd lekker fel gestreden om de bal en zowaar in de 15 min was het aan de scheids die bij een wel of niet overtreding de bal op de stip neerlegt na mijn mening wel erg makkelijk maar ja daar heb je mee te doen deze penalty werd overgens keurig binnen geschoten 1-1.

Mulier zette hierna wat aan wast resulteerde in de 17 min dat Johannes die van achteruit was doorgestapt de bal bij Simon kreeg en die dacht niet na en schoot de bal vanaf 20 meter zo over de keeper heen in de boven hoek 1-2.

Nog geen 2 minuten later mocht Johannes vanaf een meter of 30 een vrije trap nemen, aangegeven vanaf de zijkant maar in 1 keer en een man voor de keeper zetten, dit pakte goed uit de vrije trap richting het doel werd eerst nog gekeerd maar Stijn die voor de keeper stond kreeg de bal voor zijn voeten en tikte beheerst de 1-3 binnen dat ging goed zo.

De volgende 10 minuten werd er door Mulier goed gespeeld en waren we ook beter in mijn ogen maar we konden dit niet omzetten in nog meer doelpunten en in minuut 29 was daar Harlingen die gevaarlijk voor het doel kwam en de 2-3 binnen schoot.

Helaas voor de rust werd ook de 3-3 nog gemaakt met een afstand schot buiten bereik van onze keeper .

TWEEDE HELFT

Je hoopt altijd dat wat je ziet in de eerste helft goed is een vervolg komt in de tweede achteraf niet helemaal zo gelukt.

De eerste minuten werd op het midden veld afgehandeld en in de 42 min was er een vrije trap tegen maar deze ging ver over een paar minuten later schoot Simon de bal vanaf 16 meter bij de keeper in de handen.

In minuut 50 moest Jarno met een prachtige redding de bal verwerken en daarna nog een paar keer de spieren goed gebruiken om verder zijn doel leeg te houden.

Harlingen was in deze tweede helft beter en dan is het billen knijpen op de bank en ook nog geel voor onze slot op de deur achterin Johannes was met zijn inzet te laat en moest 10 minuten naar de kant overigens terecht er zat een randje van een andere kleur aan in mijn beleving maar ja de scheids is de baas dit was in de 55 minuut.

Er waren natuurlijk nog wel kansen aan beide kanten maar daar werd niet meer uit gescoord.

Dik tevreden stapten we van het veld af mooi wedstrijd gezien waar van alles in zat.

Eerste helft had je mischien meer moeten scoren en in de tweede had je ze ook tegen kunnen krijgen dus al met al is een punt bij de koploper halen een prima resultaat al was in de kleedkamer de teleurstelling groot en werd er nog nagebabbeld mooi om te zien dat deze jongen in staat zijn om alles te geven en niet gauw tevreden zijn wat is voetbal dan toch mooi.

De maand December staat voor de deur nog 3 wedstrijden en op 21 december nog een afsluiting met een kerst ontbijt .

Nu eerst naar Zaterdag dan staat de thuis wedstrijd tegen Scharnegoutum op het programma dus kom allemaal MULIER weer aanmoedigen het begint om 10:30 uur.