JO15-1 naar halve finale beker na winst op Aengwirden

Op Donderdagavond 05-03-20 moest de JO15-1 naar Tjalleberd om daar tegen Aengwirden JO15-1g te spelen.

Met 14 spelers en veel ouders vertrokken wij om 17:45 uur vanaf het Kaatsplein.

Om 19:00 uur blies de scheidsrechter voor het eerst en de wedstrijd was los.

In de begin fase was het wat aftasten van de tegenstander zelf moesten we ook nog in het ritme komen, na twee weken eindelijk weer een wedstrijd.

De eerste kansen waren dan ook voor de thuisploeg maar gaande weg kwamen wij er ook wat beter in.

Na een corner van Simon tikte Jordy bij de tweede paal net naast.

Na 14 min scoorde de thuis ploeg en onze grens had ook terecht de vlag omhoog maar leek eerst geen gehoor te krijgen bij de scheids maar die kwam daarna toch bij hem en keurde het doelpunt af wegens buiten spel.

Ja en wat zie je dan dat er gebeurt het doelpunt valt direct op de andere kant een diepe bal werd gegeven van achteruit en Chris vloog ervan door en scoorde beheerst 0-1.

10 min na het doelpunt scoorde de thuisploeg de 1-1.

Er was voor rust nog wel wat te juichen want na een diepe bal op Jordy die na een mooie passeer beweging om de tegenstander heen kwam en op prachtige manier ook nog de bal om de uit komende keeper heen kreeg de 1-2 maakte.

In de rust waren de Boys niet tevreden en dat lieten ze ook weten maar door rustig met ze erover te praten weer met 100% het veld op en zorgen dat er een doelpuntje bij komt.

Het duurde lang voordat er weer wat gebeurde de thuisploeg kreeg wat kansjes maar daar hebben wij Jarno voor, ook wij kregen kansjes maar wij waren niet helemaal scherp in de afronding.

Ook moet gezegd worden dat hun keeper het ook aardig deed.

In de 60 min was het Simon op links die de bal mee kreeg en de bal mooi bij Chris inleverde en die maakte keurig de 1-3.

Nog geen 2 min later was het Simon die met snelheid om de tegenstander heen vloog en de 1-4 rustig binnen kon tikken.

Met zo’n 7 min nog te spelen was er een speler van de thuisploeg die in duel met een speler van ons raar viel op zijn rechterarm en zag er niet goed uit de speler is naar de eerste hulp gebracht, op het veld werd er door de scheidsrechter en leiders besloten om niet verder te spelen en de eindstand van 1-4 te laten staan.

Wij hopen dat de speler van Aengwirden snel weer kan voetballen en wensen hem Beterschap.

Nu kan SV Mulier zich op maken voor de HALVE FINALE Beker.

Maar eerst Zaterdag 07-03 thuis tegen Joure voor de Competitie AANVANG 10:30 UUR.

Kom allen naar het Sportcomlex It Fliet om dit team aan te moedigen.