JO11 kampioen!

Wat hebben we een mooie 1e gedeelte gespeeld van dit seizoen!

JO11 heeft een nieuwe samenstelling van het team het bestaat uit Tygo, Lise, Danny, Amarins, Ane, Sjoerd, Sem, Lennart, Ids en Hessel. In het begin moesten we even aan elkaar wennen, en hoe moeten we staan in het veld. We zijn ook naar half speelveld gegaan. Dus het komt nu meer aan op conditie, en meer de bal het werk laten doen.

Wij als leiders en trainers vonden dit ook erg spannend, van hoe zal het gaan.

Maar het gaat monsterachtig, 1ste wedstrijd tegen Zeerobben 8-1 gewonnen

2e wedstrijd moesten we tegen Franeker, hebben we 2-5 gewonnen, wat een samenspel hadden we, zo mooi om te zien, zelfs Ane die jaren keeper was en nu middenvelder en gelijk gescoord! Hij schrok er zelf van. 3de wedstrijd tegen Arum, 1-7 gewonnen.

4e wedstrijd tegen AVC/Tzummarum, wat we toch spannend vonden, en dit was ook een spannende wedstrijd maar toch 4 -1 gewonnen. Het team wordt steeds sterker, we hebben goede verdedigers, Ids, Sem, Sjoerd, en wat hebben die een ballen tegen gehouden, zodat ze niet bij Danny kwamen. De ballen die bij Danny kwamen, hield hij steeds goed tegen, je bent onze Redder! En onze middenvelders, Hessel, Tygo, Amarins, Ane, mooie acties maken jullie steeds. En Lise die steeds spits staat om de bal aan te nemen of een tikkie breed en hup in het goal!

5e wedstrijd tegen Bolsward, wat waren we gespannen, omdat we tot nu toe alle wedstrijden hebben gewonnen, zou het mooi zijn om deze ook te winnen, en ja weer gewonnen 7-2 wat een smile bij iedereen op het gezicht! Nu moeten we nog 1 wedstrijd spelen tegen Terschelling, die sterk zijn, want iedereen houdt de voetbal app in de gaten, en het gaat om Terschelling en Mulier in de kampioenschap.

Vanochtend 14 oktober 8 uur op de boot richting Terschelling, wat stonden de kopjes gespannen, eerst de boottocht maar overleven zeiden de kids. Nou idd, stevige wind, hoge golven, de koppies werden bleker, de een werd stiller, de ander kon niet meer stilzitten. Daar stond de Yellow Cab op ons te wachten, die ons naar Midsland zou brengen. Het werd nog stiller… Toen we bij SC Terschelling aankwamen snel omkleden en een goede warming up doen, want het was me toch koud. Een aantal van ons team waren nog steeds zeeziek, dan maar vaker wisselen. Maar dit bracht ook wat verwarring onder de spelers, omdat ze niet altijd op hun eigen positie stonden. En er kwam een goal van ons, yes 0-1, en 0-2, de scheidsrechter fluitte maar niet af voor de eerste helft, en ja daar was Terschelling 1-2, en rust…

Oeh dit kan best wel spannend worden we moeten de koppies omhoog houden, even een peptalk van Sander, Stijn en Jan, en doorgaan.

We moesten nu alles in de wind doen, dus 2e helft werd zwaarder, maar eigenlijk voetbalden we beter in de wind na 6 minuten 1-3, daarna 1-4, en daar komt Ids met mooi afstandsschot 1-5. Eindelijk er werd afgefloten, Kampioenen!!!!

Wat een prachtige spannende wedstrijd hebben we gespeeld!, Iedereen was in 1 keer weer beter, wat waren we blij! Even met z’n allen op de foto! En snel weer terug op de boot, en hier hebben we een feestje gevierd, we kregen medailles van SV Mulier, en afsluitend patat en drinken. Wat een kanjers zijn jullie en zo gegroeid in het samenspel!

Op naar het 2e gedeelte van het seizoen!