Jeugdtrainers SV Mulier gaan trainen volgens de VTON voetbalmethode!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

In 2013 zijn we gestart met een nieuwe trainingsopzet voor de jeugd en zijn we met de slogan “Beter bij Mulier met plezier” ook gestart met het verbeteren van de kwaliteit van training geven en natuurlijk het plezier tijdens het trainen te vergroten. De periode hierna is dit verder uitgewerkt en ook naar de leiders toe is uitgelegd wat wij in de wedstrijden graag terug willen zien en waar op gecoached moet worden. Vervolgens hebben wij in samenwerking met de KNVB een cursus op maat georganiseerd om de kennis binnen ons jeugdkader te vergroten. Gezien de reacties was deze cursus zeer geslaagd.
We gaan gelijk een volgende stap maken. We denken dat de VTON voetbalmethode (Voetbal Technische Ontwikkeling Nederland) prima aansluit van wat wij willen binnen de club; de jeugd met plezier opleiden. De VTON voetbalmethode is een doorlopende leerlijn voor de jeugd. Er wordt gewerkt met een jaarplanning, waar alles aan bod komt; techniek, tactiek, fysiek en mentaal. De methode heeft meer dan 700 kant en klare trainingen. De methode is digitaal met een mobiele website en een app voor tablet en smartphone. De trainers kunnen de oefeningen op het trainingsveld aanbieden met ondersteunende media, zoals filmpjes en animaties. Enno Hofstra heeft samen met de VTON de mogelijkheid besproken om een bijeenkomst te organiseren. Deze bijeenkomst was afgelopen vrijdag. Erik de Jonge gaf een mooie presentatie aan ruim 20 jeugdkaderleden, waaronder vooral trainers, maar ook leiders en bestuursleden. Daarnaast gaf Erik nog een leuke training aan onze meiden van de MO11-1.
We gaan dan ook deze week al los met het geven van de trainingen met de nieuwe methode. De trainers hebben inmiddels inlogcodes gekregen om bij de trainingen te komen in de VTON omgeving.
Er is besloten om de onderbouw (van JO7 t/m JO11/MO11) trainingen te geven middels de jaarplanning.De teams JO13 t/m JO17 hebben een extra mogelijkheid voor het kiezen van een doelstelling.
Heel veel succes de komende maanden met het toepassen van de VTON voetbalmethodiek!
Enno Hofstra
de jeugdcommissie.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”9012,9013,9014,9015″][/vc_column][/vc_row]

5 maart 2017 svmulier Jeugd No Comments