Jeugd Mulier laat zich gelden op het MAMST zaalvoetbaltoernooi!

Afgelopen zaterdag waren de JO9, JO10 en JO12 voor SV Mulier vertegenwoordigd op het MAMST toernooi.
Het zaalvoetbaltoernooi wordt in Makkum gespeeld en hierin doen de jeugd van Makkum Arum Mulier Stormvogels en Tzum aan mee.

De JO9 mocht eerst aan de bak en speelde een prima toernooi. Het startte met 2 keer een 0-0, maar kwam steeds meer op stoom. De overige 4 wedstrijden werden gewonnen. De overwinning werd behaald in de laatste wedstrijd tegen directe concurrent Tzum door meer liefst met 4-1 te winnen. De verdediging stond als een huis, omdat er het hele toernooi slechts 1 tegengoal was. Maar de winst werd vooral binnengehaald door het goede samenspel. Dit was bij Mulier beter verzorgd dan de andere teams.

De JO10 zat in een zware poule met alleen maar JO11 teams. Gelukkig konden Tim en Niels (aangezien zijn ook onder de JO11 vallen) het team ondersteunen. Dit zorgde voor meer evenwicht, maar vooral voor prima samenspel. De vooral jongere Mulier spelers (Mulier was al enigste met een JO10 team in de poule) deden het prima!Stormvogels sprong eruit, maar Mulier haalde met 3 overwinningen een verrassende, maar dikverdiende 2e plek!

Tot slot mocht de JO12 het toernooi afsluiten. Dit team was ingedeeld bij JO12 en JO13 teams. De JO12 teams maakten hier echter de dienst uit. JO12 startte met een gelijkspel, maar daarna volgden er 3 overwinningen op rij. Ook hier was de laatste wedstrijd tegen Tzum beslissend en werd terecht met 2-0 gewonnen. Zoals bij de andere Mulier teams wist men de winst binnen te halen zoals we van dit team gewend zijn; door goed samenspel.

Een goed resultaat deze dag, maar het belangrijkste was dat er door alle teams prima werd gecombineerd. Iets was wij binnen de club graag zien.

de jeugdcommissie van de SV Mulier

er zijn geen afbeeldingen gevonden

25 februari 2019 svmulier Jeugd No Comments