In Memoriam: Jelle Reinsma

Na een kort ziekbed is ons fanatieke en kritische Erelid Jelle Reinsma op zondag 21 november overleden.

Jelle is vanaf de oprichting op 13 jarige leeftijd lid van onze vereniging geweest. Na de B-A junioren werd hij toegevoegd aan het 1e elftal. Door een blessure werd hij genoodzaakt de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen.

Intussen had hij privé het horecadiploma behaald wat goed uitkwam, Mulier kreeg een kantine (1983). Vader Pier en moeder Anna stopten op dat moment met koffie en thee verzorgen. Jelle nam hun taak over en met zijn horecadiploma kreeg de club een vergunning. Hij heeft circa 12½ jaar de kantine gerund.

Daarnaast was hij o.a. leider van de D-junioren, B-junioren en A junioren en was 4 jaar lang begeleider van de jeugdkampen in Maarsbergen.

Verder bekleedde hij diverse vrijwilligersfuncties. Met een tussenpose van een aantal jaren trad hij wederom toe tot de kantinecommissie. (totaal 25 jaar kantine)

Enkele jaren maakte hij deel uit van het bestuur. Deze jaren voelden voor hem niet aan als succesvol.

Zowel bij het 25 jarige als het 50 jarige jubileum van onze club had hij zitting in de jubileumcommissie en organiseerde hij mede de wedstrijden van Heerenveen.

Ook stond hij aan de wieg van de oprichting Club van 50.

Met het overlijden van Jelle verliezen we als SV Mulier een kritisch, niet altijd even gemakkelijk maar fanatiek, meelevend, humoristisch en gewaardeerd lid.

Nooit meer zullen we de vraag te horen krijgen van “nog nijs???”

We wensen Sjoerdje, de kinderen en kleinkinderen veel sterkte met dit verlies.

28 november 2021 svmulier Bestuur No Comments