Het Jan Cuperuszaalvoetbaltoernooi was weer super gezellig!

Afgelopen zaterdag hebben 61 jeugdspelers hun zaalvoetbalkunsten weer laten zien in de Schuttersveldhal in Sneek tijdens het Jan Cuperustoermooi. Dit jaar helaas wel wat minder deelname, maar dit kwam ook deels omdat de JO17 bij de senioren waren ingedeeld.

De allerjongste jeugd speelden 3 tegen 3 op een klein veldje. Voor bijna iedereen was dit de eerste zaalvoetbaltoernooi, maar het ging prima. Er werd leuk gevoetbald en alle spelers/speelsters waren fanatiek. De winnaars waren:

Niek, Bodil, Jaring Jan, Max, Jelger en Hessel.

Bij de JO9 en JO10 waren er spannende wedstrijden. Hier werd er 5 tegen 5 gespeeld. Toch kwam het team dat het beste overspeelde als winnaar uit de bus:

Juventus met Watze Anne, Roos, Piet, Esmee en Ryano.

De jongens van de JO12 en de meiden van de MO13 speelden ook een competitie 5 tegen 5. Het was duidelijk dat de talenten van de MO13 moeiteloos tussen de jongens voetbalden. Er werd fanatiek gevoetbald en een aantal lieten mooie zaalvoetbalskills zien. Uiteindelijk waren hier de terechte winnaars:

Real Madrid met Lisanne, Dililah, Marco, Jesse, Jurre en Harmen Jacob.

Tot slot was de oudste groep aan de buurt. De JO13 en JO15. Ook hier 5 tegen 5. Er werd prima gecombineerd en veel gescoord. Dit had ook te maken dat het verdedigend niet altijd goed stond. Er waren twee teams met een gelijk aantal punten, alleen was het doelsaldo met +9 bij 1 team duidelijk beter. Dit team was:

Atletico Madrid met Erik, Pieter, Simon, Liuwe Meint, Bas en Jarno

De jeugdcommissie was zeer tevreden over de gehele dag. Er waren veel ouders aanwezig, de deelname was goed, maar kon natuurlijk beter en er waren mooie en sportieve wedstrijden!

De jeugdcommissie