Het blijft stil op de voetbalvelden

Helaas zijn er nog geen versoepelingen voor het voetbal mogelijk.  Dat bleek afgelopen dinsdag 8 december tijdens de persconferentie van het kabinet.

Dat betekent dat er als gevolg van het coronavirus vooralsnog geen amateurvoetbalwedstrijden worden gespeeld. De jeugd kan gelukkig wel trainen en senioren mogen alleen in groepjes van maximaal 4 personen trainen. Wellicht verandert de situatie per half januari, zo gaf premier Rutte dinsdagavond aan, maar het is nog maar de vraag of er dan al meer mogelijk is.

Afgelopen maandag legde de KNVB namens de 3.000 amateurvoetbalverenigingen in Nederland met circa duizend verschillende voetbalshirts het woord ‘STIL’ op het Malieveld in Den Haag. De voetbalbond vroeg hiermee aandacht van de overheid voor het amateurvoetbal dat sinds 13 oktober stilligt.

9 december 2020 svmulier Club, Nieuws No Comments