Henk Bergsma overleden, geen voetbal bij Mulier

Donderdagochtend kregen we het droevige bericht dat Henk Bergsma in de nacht van woensdag op donderdag is overleden. Het bestuur van SV Mulier heeft hierop besloten alle geplande wedstrijden van zaterdag 22 augustus af te gelasten.

We kennen Henk (of: Hendrik) als een man met een groot gevoel voor humor en een enorme betrokkenheid bij het wel en wee van de vereniging. Zijn tomeloze inzet is een voorbeeld voor velen. Hij was lid van het eerste uur van Mulier en maar liefst 23 jaar was hij onderdeel van de commissie Terreinen en Opstallen. Op één dag kon hij urenlang bezig zijn op het sportterrein om de velden in optimale conditie te krijgen. Verder verzorgde hij ook de reclameborden van sponsoren en mocht hij graag in de kantine staan. Kortom, een clubman in hart en nieren.

Henk laat een vrouw, Truida, en twee zonen na. Deze zonen, Arnold en Melis, waren als spelers jarenlang vaste krachten van Mulier 1. Melis is momenteel lid van het bestuur en voorzitter van de jeugdcommissie en Arnold is trainer van een jeugdelftal.

Dinsdagochtend 25 augustus is de crematie en voorafgaand hieraan is er rond kwart voor 9 gelegenheid om Henk de laatste eer te bewijzen door bij de velden van Mulier een erehaag te vormen. Iedereen is hierbij welkom.

Henk is 74 jaar geworden. Wij wensen Truida, Arnold en Melis veel sterkte toe met dit verlies.

Bestuur SV Mulier