Haagse reporter, #blokkeerfriezen en een late gelijkmaker.

De vaste reporter van dienst nam het er vandaag even van in het zonnetje. Toevallig stond zijn collega uit Den Haag ook langs de lijn en die kon wel even het dagverslag maken. De stap van het Binnenhof naar It Fliet is natuurlijk ook ontzettend klein. De tegenstander bleek niet een politiek partij te zijn, nee WWS blijkt al een aantal jaar vertegenwoordigd in de kelderklasse van het Friese voetbal.

Selectie: Sander, Arjen, Gabian, Jan Geert, Marc, Mart, Chris, Sjerp Jan, Siebe Jan, Hidde, Bartele, Sybren, Jan,  Jorn.

Wat mooi om te zien dat hier in Witmarsum weer op gras wordt gespeeld. De wedstrijd begon gelijkwaardig. Zowel Mulier als WWS wilden snel vooruit voetballen, wat niet altijd voor het mooiste voetbal zorgde. De goed uitgespeelde kansen waren schaars. Beide coaches hadden dan ook hun #Blokkeerfriezen in de laatste linie gezet. In dit geval was het wel geoorloofd om de tegenpartij tegen te houden. Mulier probeerde via Folmer regelmatig de achterlijn op te zoeken, en ook via de rechterflank kon een aantal keer een voorzet afgeleverd worden. Helaas was de eindpass regelmatig slordig, of stonden de WWS’ers klaar deze aanvallen tot stilstand te brengen. De blokkade van Mulier hield niet lang stand. In de 32e minuut kreeg Gabian de bal ongelukkig bij zijn val tegen de hand in het strafschopgebied. De scheids wees resoluut naar de stip. Waar is de VAR als je hem nodig hebt zal van Popta wel hebben gedacht. Dat dacht z’n broertje vorige week waarschijnlijk ook toen hij twee gele kaarten uit Ouwe Syl meenam. Je rijdt dat pleuris end natuurlijk niet voor niets. Misschien dat de penningmeester bij de volgende algemene ledenvergadering de aanschaf van een VAR kan voorstellen. Dat moet toch uitkunnen, alleen al voor de van Popta’s. Sander Spijksma had hier overigens geen boodschap aan. De keeper stopte de penalty resoluut met een fantastische duik in de hoek. Een paar minuten later deed een nieuwe poging van WWS helaas wel het net bollen. De 0-1 was daar dan alsnog.

Na de thee was het Mulier dat natuurlijk moest komen. Het tempo werd iets meer opgevoerd, maar tot grote kansen leidde dit eerst niet. Wat ik niet wist is dat ze opeens in Witmarsum hun eigen versie van het Haags Kwartiertje hebben.Pas in de laatste vijftien minuten werd Mulier gevaarlijk, maar Jan Geert schoot de bal over en ook een andere kans was helaas niet aan Jan Geert besteedt. Het gevaar kwam vooral van de rechterkant, waar de ingevallen Jan een prima invalbeurt had. Sybren had Folmer inmiddels vervangen en Mulier zette alles op alles om nog tot een gelijkmaker te komen. Mulier had hierbij wel enig geluk, want WWS raakte in een tegenstoot de lat boven Sander. In de 89e minuut kon Mulier weer hopen op punten. Jan gooide er een flinke schaar uit en kapte de verdediger uit in de zestien. Die bedacht zich niet en legde Jan tegen de vlakte. Penalty! Aanvoerder Jan Geert ging achter de bal staan en schoot de penalty perfect in de hoek, keeper kansloos. Daarna gebeurde er niet veel meer. De eindstad bleef dan ook 1-1.

Pas op 27 oktober staat er voor SV Mulier een volgende wedstrijd op het programma. Dan uit tegen Holwerd, altijd lastig. Bij winst kan Mulier op gelijke hoogte komen. Veel succes!

16 oktober 2018 svmulier Mulier 1 No Comments