Geslaagd Fifa toernooi bij SV Mulier

Het was al weer een tijdje geleden dat de activiteitencommissie iets voor de jeugd had georganiseerd, dus was het tijd voor actie! En wat voor actie, we hadden bedacht dat we voor de jeugd wel een echt FIFA-toernooi wilden organiseren…Op de computer natuurlijk! Dus na wat googelen kwamen wij uit bij het bedrijf Sportvermaak en al gauw was ook de datum gepland: vrijdagavond 7 februari.

Sportvermaak stond al voor 16.00 uur op de stoep met 8 spelcomputers en beeldschermen om in de kantine op te stellen. In de eerste groep (JO11 t/m JO13) waren 21 deelnemers, dus ze hadden pooltjes gemaakt 3×5 en 1×6 spelers. Die moesten eerst tegen elkaar en dan gingen de nummers 1 en 2 van een pooltje door naar de kwart-finales, halve en uiteindelijk DE finale. Bij deze jongste groep bleven voor de finale uiteindelijk Harmen-Jacob en Sven over. Deze finale wist Sven te winnen waardoor Harmen-Jacob tweede werd. De andere twee kandidaten streden nog om de derde plek en uiteindelijk ging Daniel daar mee van door.

Toen deze finale speelde druppelde ook de volgende groep spelers al binnen. Deze groep (JO15 + een paar iets-oudere-maar-nog-steeds-jeugd spelers) mocht de volgende twee uur de strijd met elkaar aangaan. Ook hier pooltjes, maar de groep was ietsje kleiner. Dus hier waren 3 pooltjes van zes. Ook hier volgden uiteindelijk 2 finalisten, Simon B en Thijs. Na een spannende finale was het nog gelijkspel, dus volgde er ook nog een verlenging. Uiteindelijk wist Simon B te winnen en werd Thijs tweede. Plek nummer 3 was voor Martijn. Rond half tien was iedereen uitgespeeld (of de stekker ging er uit) en weer op weg naar huis.

Onze dank gaat uit naar de Club van 50, die bij aanvang van het toernooi aangaf dat ze dit wel voor de jeugd wilden betalen, hierdoor kon de jeugd de geplande inleg in eigen zak houden (of besteden aan wat drinken of lekkers in de kantine)! De spelers kregen het eerste drankje van de club en omdat de jongste groep met etenstijd in de kantine zat, kregen ze ook allemaal een bakje patat aangeboden.

Het was een hele leuke en gezellige avond, waarbij opviel dat de oudere jeugd eigenlijk bijna nog fanatieker streed dan de jongere. Het is zeer zeker nog wel eens voor herhaling vatbaar!

Groeten de activiteitencommissie.

er zijn geen afbeeldingen gevonden

12 februari 2020 svmulier Jeugd No Comments