Tien vragen aan de nieuwe voorzitter

Sinds de laatste Algemene Ledenvergadering heeft Jetze Spijksma de voorzittershamer overgenomen van Doeke Schippers. Maar wie is Jetze Spijksma nou eigenlijk? Daarom hieronder tien vragen met tien antwoorden om kennis te maken met onze nieuwe voorzitter.

Wie is Jetze Spijksma: Waar kom je vandaan? Hoe oud ben je? Getrouwd? Kinderen?
Ik ben Jetze Spijksma, 48 jaar oud en woonachtig te Schettens, getrouwd met Ina en hebben samen vier kinderen.

Wat doe je in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven ben ik DGA bij KBS+BTS Bouwadvies en Tekenburo te Sneek. Hier ben ik voornamelijk werkzaam als projectleider/ opzichter op bouwwerken en maak ik bestekken [technische omschrijvingen]. Daarnaast heb ik de dagelijkse leiding over de teken- en bouwmanagement afdeling.

Wat is je favoriete club? (naast Mulier dan….)
Naast sv Mulier ben ik supporter van sc Heerenveen, daarnaast mag ik graag naar de formule 1 kijken.

Wat zijn je hobby’s?
Als hobby mag ik graag klussen in en om het huis, verder doe ik aan fitness en fiets ik graag.

Heb je zelf gevoetbald?
Ik heb vroeger gevoetbald bij de jeugd van vv Makkum, daarna zijn wij verhuisd naar Schettens en heb ik enkel nog gevoetbald tijdens dorpencompetities voor Schettens.

Hoe ben je betrokken geraakt bij SV Mulier?
Al onze vier kinderen hebben gevoetbald bij Mulier en ben ik zelf enkele jaren leider geweest van de meisjes en jongensteams waar één van mijn kinderen in hebben gespeeld. Momenteel spelen twee kinderen nog bij de heren Mulier 1 en dames Mulier VR1.

Wat is je motivatie om voorzitter te worden?
Sinds november 2018 ben ik als bestuurslid ingestapt bij het toenmalig bestuur. Het eerste jaar heb ik meegedraaid als algemeen lid om beter kennis te maken en nemen van de club. Ik wil graag de mensen en de club beter leren kennen. Daarnaast wil ik mijn steentje bijdragen aan de club, motiveren en binden van mensen.

Wat voor type voorzitter ben jij?
Ik denk dat ik een open en betrokken voorzitter ben, pragmatisch ingesteld, mensgericht en een open sfeer [stukje humor op zijn tijd].

Welke zaken hebben volgens jou het meeste aandacht nodig bij de club?
De huidige leden en vrijwilligers behouden voor de club. Zij zijn van onschatbare waarde voor iedere vereniging. Verder zou het geweldig zijn om het aantal leden weer omhoog te kunnen brengen waardoor we in alle leeftijdsgroepen een waardig team kunnen inzetten. Kwantiteit en kwaliteit vergroten.

Wat vind je het leukst aan SV Mulier?
De grote groep vrijwilligers welke iedere week en soms iedere dag betrokken zijn bij het reilen en zeilen van de club. Daarnaast ben ik van mening dat we bij Mulier de mooiste accommodatie hebben van de regio.

19 november 2019 svmulier Bestuur No Comments