Einde aan zegereeks Mulier JO15-1

Afgelopen zaterdag speelde Mulier JO15-1 de tweede wedstrijd in de competitie tegen Franeker JO15-3. De eerste wedstrijd werd tegen Tzummarum JO15-1 met 2-3 gewonnen en zo begon Mulier JO15-1 dus goed aan de competitie. Het team was nog steeds ongeslagen, omdat er geen enkele bekerwedstrijd of oefenwedstrijd was verloren. Afgelopen zaterdag kwam daar helaas een einde aan…

Mulier begon erg goed aan de wedstrijd en speelde combinatievoetbal op de helft van de tegenstander. Het leidde ook tot de eerste kansen, maar de schoten werden steeds gekeerd door de keeper of vlogen over de goal. Na de goede openingsfase gingen de spelers echter hetzelfde voetbal spelen als de tegenstander. Deze speelde vooral de lange bal en zo was het verdere verloop van de eerste helft erg rommelig.

De tweede helft probeerde Mulier weer zo te beginnen als in de eerste helft, maar het spel bleef aan beide kanten rommelig en zo kwam het dus meer aan op fysieke duels. De meeste mannen van het team zijn niet heel groot/breed en dus was Franeker meer op de helft te vinden van Mulier. Franeker nam ook de voorsprong door een afstandsschot dat over de keeper heen vloog. Niet veel later was het echter ook alweer 1-1, door een prachtige knal van Jonah Tienstra, Deze schoot vanaf randje zestien de bal vol in de kruising. Toch was het uiteindelijke Franeker dat er met de winst vandoor ging. Een corner werd niet goed verwerkt door Mulier en daardoor werd de bal opnieuw voor de goal geslingerd door een speler van Franeker. De bal belandde precies bij een speler van Franeker en deze hoefde de bal alleen maar aan te raken. Mulier probeerde het daarna nog wel maar kreeg geen grote kansen meer en zo eindigde de wedstrijd in 1-2 uitslag.

Volgende week gaat Mulier op bezoek bij de koploper, Oosterlittens. Een mooie gelegenheid om revanche te nemen voor de nederlaag van afgelopen zaterdag!

26 september 2016 svmulier Jeugd No Comments