Doelpuntrijke wedstrijd Mulier JO9-1

Deze wedstrijd viel  in de herfstvakantie en dat betekende improviseren, want Watze – Anne en Dylan waren er door de vakantie  niet bij.  Gelukkig waren er uit JO8-1 spelers die wel bij ons wilden voetballen!  Top jongens en meisjes uit JO8-1, nogmaals bedankt dat jullie ons hebben geholpen!

Ons team bestond vandaag uit de volgende spelers: Sverre, Tess, Allard, Lyann (onze gastspelers van JO8-1), Douwe, Jens, Durk – Pieter, Simme en Koen.  We hadden Douwe vandaag op doel , hij was afgelopen week niet fit geweest en keepte hierdoor liever dan dat hij ging voetballen.

Onze tegenstander vandaag was Waterpoort Boys JO9-2 (G).  We kregen vanaf het begin een paar kansen, zo kwam Durk – Pieter mee naar voren met de bal aan z’n voet en hij schoot van een afstandje, zijn schot belandde helaas rakelings naast het doel.  Verder nog enkele momenten voor het doel van WPB waarin het wel dreigend leek, maar wat geen doelpunten opleverde. Prompt scoorde WPB aan de andere kant wel een goal, 0-1. Mulier liet zich door deze tegengoal niet uit het veld slaan, voetbalde ook goed zo nu en dan en kreeg daar ook de ruimte voor van WPB. We hadden het meeste balbezit de eerste helft.  Dit betaalde zich uit: Jens scoorde de gelijkmaker: 1-1. Durk – Pieter had ook nog een kans om te scoren, en deze keer scoorde hij wel: 2-1!  WPB had af en toe een uitbraak, maar er werd goed meeverdedigd door o.a Simme. Keeper Douwe had de 1e helft niet veel te doen, maar de ballen die hij kreeg pakte hij goed.

Onze gastspeler Sverre had er nog steeds zin in, hij scoorde 3-1 (had ook met JO8-1 al gespeeld van tevoren).  En onze gastspeler Tess was toen zij er voor Sverre in kwam ook telkens goed ter plaatse om de bal af te pakken, en dat terwijl ze ook al een wedstrijd had gespeeld. Koen en Jens kregen ruimte om de bal mee te nemen en de 4-1 en 5-1 te scoren. Keurig gedaan.
De tweede helft verliep heel anders. Plots stonden er bij WPB heel andere spelers in het veld dan in de 1e helft. Met name 1 speler stak er letterlijk en figuurlijk boven uit. Deze jongen was groot, snel, sterk en had een flink schot in zijn been. Door zijn acties kwamen er al gauw tegengoals. Het stond op een gegeven moment 5-5, door 4 goals van hem. Douwe heeft er ook een paar gekeerd van die harde schoten, keurig Douwe! Toen die knaap er weer uit ging, durfden en konden wij weer beter voetballen. Koen kreeg weer een kans, deze ging tegen de paal! Even later had hij voor de goal weer een kans: 6-5!  Ook eerst Lyann en later Allard deden prima hun best, en veroverden regelmatig de bal.  Jens maakte er 7-5 van na goed doorzetten. Toen die grote knaap er weer in kwam bij WPB veranderde het spelbeeld weer. Hij had zowat alle ballen en scoorde er nog 3! Heel knap van ons dat we er nog één wisten te maken, na een mooie pas van Jens was Koen er goed bij om de 8-8 te maken. Zo eindigde deze gekke wedstrijd in 8-8.  Goed gedaan, Mulier JO-9-1.

Van jullie leiders Jan – Peter en René

30 oktober 2017 svmulier Mulier 1 No Comments