De eerste wedstrijd van de JO7

Om 8 uur zijn we vertrokken naar Menaam met Jort, Brent, Jason, Tim, Marrit, Noah en Timon. Daar gaan ze dan, de mannetjes en dame van JO7, ze mogen dan eindelijk los. En wat hebben ze er veel zin in!

Vorig jaar zijn ze gestart met de eerste training onder leiding van Esther Brandsma en Johan Hofstra. Dit seizoen beginnen de JO7 met de nieuwe trainer Martijn Zandbergen en Johan Hofstra. En met 2 nieuwe leiders, Ineke Giliam en Peter Gerritsma. Dus dat mat hielendal goed komme…

En jawel hoor, daar lopen ze, vol trots met hun broekjes tot over de knieën en sokken tot aan de billen. :). Het zonnetje schijnt, de flessen water zijn gevuld, iedereen heeft geplast en de veters zijn gestrikt. Huppelend het veld op, de één pakt de bal en de andere maakt nog even een mooie radslag. Bloemetjes plukken mag trouwens later, nu niet. (boer Jouke heeft veel mooiere) 😉

Mulier – Menaam, SJO/DFC.

We spelen 5 tegen 5, 15 minuten. Timon scoort al snel de eerste goal en daarna volgt er een mooie aanval van Tim, helaas geen goal. De verdediger van Menaam houdt de bal goed tegen. Al snel krijgt Mulier een corner, Brent neemt de hoekschopen Jort knalt de bal erin! Yes! Juichen en met een high five springen ze de lucht in en ballen ze weer verder. Al snel volgt het derde goal gemaakt door Brent. Daarna komt Menaam in de aanval maar Jort heeft de bal goed verdedigd waardoor ze niet konden scoren.
Noah pakt de bal al snel af en dribbelt naar voren, mooie actie Noah. Menaam is steeds goed aan het verdedigen en hebben de bal weer in eigen handen. Marrit is er keurig bij want al snel pakt ze de bal af van de tegenstander waardoor er niet gescoord kan worden. En tot slot knalt Jason er nog een goal in, en hoe! Super gevoetbald! Eindstand 0-4

Leeuwarder Zwaluwen – Mulier

Leuke tegenstander, beide partijen voetballen leuk. Ze zijn aan elkaar gewaagd. Er wordt al echt verdedigd en overgespeeld bij Mulier. Leuk om te zien dat ze hier al mee bezig zijn. Goede acties en aanvallen bij zowel Mulier en de Leeuwarden Zwaluwen. Elke speler heeft super gevoetbald. Na bloed, zweet en tranen is de eindstand 5-3 geworden. Helaas, deze keer niet gewonnen. Maar kop op! Ze schudden elkaar de hand en sluiten de wedstrijd af.

Rust

Limonade drinken op het veld want jeetje, het is warm. Na wat spelen in het gras, balletje trappen, lachen en springen gaan we de laatste wedstrijd spelen.

Mulier – vv Nijland

Het is al lekker warm maar daar geven de jongens en meiden niks om. Mulier heeft in deze wedstrijd de leiding en de eindstand is 6-0 geworden.

Elke speler heeft geweldig gevoetbald, ze hebben gelachen en plezier gehad. Een knuffel, high five en een dikke vette siuuuuuu als er werd gescoord en als de tegenstander scoorde gingen ze vol moed weer verder!

Wat binne wij trots op jim! Op naar de volgende wedstrijd in Tzum op 16 september.