De belevenissen van Mulier 2

Na 3 coronagolven is het voor de mannen van de reserveklassen van Mulier weer tijd om te voetballen. Een snelle ronde koppentellen van de TC zorgde ervoor dat er gestart werd met 3 teams. Helaas bleek al snel dat er verkeerd geteld was. Door de toegenomen kilo’s van meer dan een half jaar niet voetballen waren sommige koppen zo dik geworden waardoor deze dubbel geteld werden. Puntje bij paaltje 2 teams, Mulier 2 & 3 werden samen gevoegd. De jeugdige talenten van Mulier 2 komen bij de oudgediende vedetten van Mulier 3. Onder een nieuw bewind van eeuwig talent en man van glas Jesse van der Molen zijn de verwachtingen op voorhand hoog gespannen.

De voorbereiding was wat te kort om volledig fit te worden want zoals het de mannen van de reserve klasse betaamd was de zelfdiscipline weer ver te zoek tijdens de gedwongen stop. De stop was gemiddeld ook 3-4 kilo langer dan normaal dus het seizoen begon voordat de selectie fit was.

Makkum uit
Eerste wedstrijd was gelijk een belangrijke, Makkum uit. In de voorbespreking klonken dingen als kantelen, terugzakken kopcirkel en looplijnen werden besproken. Na jaren Jaap als leiding was dit natuurlijk aan dovemans oren gericht. Deels verward door deze tactische bespreking ging de selectie naar buiten voor de wedstrijd. Uitslag 1-3 de eerste wedstrijd, de eerste overwinning. Voorzichtig werd het woord kampioenschap al in de mond genomen.

De verwachtingen voor de komende wedstrijden waren gelijk hoog gespannen. Helaas bleek al snel dat een beetje druk teveel was en Mulier 2, dat hieronder bezweek. De komende 4 wedstrijden werden allemaal verloren en met waardeloos voetbal. Het vertrouwen in Jesse werd wedstrijd per wedstrijd aangetast en de vraag of hij de juiste man was begon te klinken (haalt Jesse de kerst?). De volgende wedstrijd AVC uit was daarom een belangrijke oftewel ‘El Sackico’ voor Jesse. Het team vocht als leeuwen voor het behoud van hun leider en nieuwe aanwinst Bart zorgde ervoor dat er weer rust kwam, een overwinning van 5-2 met 3 doelpunten van Bart.

Arum uit
Tijd voor een nieuwe derby tegen Arum en de term 6 punten wedstrijd werd geintroduceerd. Een motiverend praatje voor een wedstrijd tegen Arum is niet nodig. Met het mes tussend de tanden werd gestreden voor de overwinning en met succes. Met 1-2 werd Arum verslagen.

Derbys gespeeld: 2, derbys gewonnen: 2. Het vertrouwen begon weer te groeien en daarme het geloof in een aanval op de bovenste regionen.

Derde helft
Helaas werd het seizoen afgesloten met 2 nipte en geflateerde nederlagen waardoor er nog genoeg werk aan de winkel is voor de 2e seizoenshelft. De 7e plek is niet voldoende dus na de winterstop moet er uit een ander vaatje getapt worden. Hopelijk kunnen we dan ook weer uit het vaatje in de kantine tappen want de 3e helft blijft de beste helft voor Mulier 2.

Fijne dagen, groeten selectie en staf Mulier 2.