Blessuretijd brengt spektakel en zenuwslopend slot in Bolsward

De eerste seizoenshelft zit er bijna op en de competitie is redelijk in evenwicht. Vele teams zijn aan elkaar gewaagd en qua punten staan de meesten nog dicht bij elkaar. Zo ook tegenstander van afgelopen zaterdag Bolsward. Kijken of we deze concurrent kunnen verslaan.

Selectie: Melis Bergsma, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Folkert van der Wei, Mark Hofstra, Sjerp Jan Heeres, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Marc Burger, Ivo Haitsma, Arjen Visser, Hidde Hiemstra, Joey Leeuwen, Jan Piebenga

Het was koud vandaag voor de aanwezigen. Toch zat de oude tribune redelijk vol. Volgens mij was het kunstgrasveld van hetzelfde bouwjaar als de tribune, want de kwaliteit was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Eerst leek het wel of de Bolswarders de kleur van de plastic sprietjes zwart hadden geverfd maar als snel bleek dat er een grote lading rubberkorrels op was gestrooid. Maar dat is niet schadelijk meer voor de gezondheid. Toch?

Dan de eerste helft. Al na een paar minuten moest Mulier noodgedwongen wisselen door een blessure van Sjerp Jan. Hidde dacht lekker warm op de bank te zitten maar kon zich dus klaarmaken voor een invalbeurt. Bolsward had het meeste balbezit maar kon maar mondjesmaat een aanval opzetten omdat de uitploeg terug zakte en gedisciplineerd verdedigde. Zo konden de Witmarsumers wel snel counteren omdat er veel ruimte voorin lag. De eerste kans kwam ook via een counter, Jesse gaf een steekpass aan Ivo die schuin op de keeper af kwam en zijn schot door de keeper uit de korte hoek zag halen. Even later kreeg hij weer een kans, via een vrij trap kopte Ivo rakelings over de kruising helaas.

De tweede helft was het spelbeeld niet anders. Bolsward kreeg maar geen (grote) kansen en af en toe kwam Mulier er gevaarlijk uit. Zo kregen Marc en Arjen nog wat kansjes maar toch leek het er op dat een brilstand uiteindelijk op het wedstrijdformulier zou worden ingevuld. Ware het niet dat de extra tijd van de wedstrijd eigenlijk het meeste spektakel in zich had. Bolsward, dat absoluut niet de drie punten verdiende, kwam echter nog eens gevaarlijk voor de goal. Een schot vanaf de rechterkant werd door Melis weggewerkt naar de andere kant waar helaas een spits van de Bolswarders er als de kippen bij was om binnen te tikken. Maar sinterklaas wilde natuurlijk alle aanwezigen wat schenken. In minuut 90+6 probeerde Mulier nog één keer aan te zetten, vele spelers waren naar voren gekomen om toch nog iets te kunnen forceren. En dat gebeurde. Marc Burger kreeg in de zestien de bal en wilde wegdraaien, maar werd gevloerd door een verdediger. PENALTY!!! Onze veteraan uit de achterhoede, Folkert, kreeg alle druk op zijn schouders want hij moest ons een punt bezorgen. Tsja als je een PC kunt winnen op het Sjûkelân dan zou je ook onder immense druk een penalty binnen moeten kunnen schieten in de 4e klasse, op een koud met rubberkorrels overgoten kunstgrasveld op 2 December in Bolsward. En zo geschiedde. Kort hierna werd er voor het laatst gefloten door de scheidsrechter.

Iedereen één punt en zo komt Mulier uiteindelijk op 10 punten na 10 wedstrijden. Volgende week is de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop thuis tegen koploper AVC. We hopen u dan weer op of langs het veld te zien op It Fliet. Tot dan!

4 december 2017 svmulier Mulier 1 No Comments