Bekerwedstrijd: Mulier JO15-1 – AVC JO15-1

Dinsdag avond 10 September stond er een Beker wedstrijd op het programma tussen Mulier en AVC  waarbij wordt gezegd dat AVC een eerste klasser is en Mulier uitkomt in de derde klas.

Mulier mocht in deze wedstrijd ook nog gelijk spelen om door te gaan in de Beker ronde omdat het doelsaldo beter was dan dat van AVC.

Vanaf het eerste fluit signaal was het Mulier dat er vel op zat en dat resulteerde in de eerste minuten al een aantal kansen voor met name Simon en Lieuwe Meint maar konden dit nog niet in een doelpunt omzetten.

In de 12 min was het Nick die met een pass Simon bereikte en die kon zo door lopen en met een mooie boog bal over de keeper heen te scoren 1-0.

Een paar minuten later was er een vrije trap op randje 16 maar die werd door Simon ver over getrapt even later in de 19 min was het wel raak diezelfde Simon dribbelde de 16 in en scoorde beheerst de 2-0.

AVC kwam ook steeds meer aan het voetballen toe en maakte in de 23 min een tegentreffer 2-1 Mulier bleef de controle houden en probeerde AVC weer onder druk te zetten door nog een aantal kansje te hebben gehad was het in de 35 min dat achterste man Johannes besloot om maar eens met de bal naar voren te gaan en net voorlangs de goal te schieten vlak daarna fluite de scheidsrechter voor de rust.

In de rust werd er rustig met de jongens gepraat over wat we in de tweede helft beter konden doen ook werden er nog wat grapjes gemaakt over leider Tjeerd die wel zenuwachtig in zijn vrachtwagen zou zitten wachten op appjes van de ouders.

De tweede helft was nog maar net begonnen en het was Chris die de bal in het netje schoot maar helaas werd deze afgekeurd wegens buitenspel.

Even later in de 42 min was het Jelmer die met een mooie steek bal Simon wegstuurde en die ronde beheerst af 3-1. In de minuten erna waren er verschillende pogingen van onder andere Jelmer , Chris , Jordy en Pier jan maar de keeper van AVC was in zeer goede doen en redde bekwaam op deze doel pogingen ook Joran zag zijn inzet gekeerd worden.

AVC probeerde nog wel wat maar Jarno deed zijn werk in het doel ook goed en zo bleef de score van 3-1 op het bord staan.

Een ronde verder is een feit nu afwachten wie we tegen komen op Zaterdag 19 okt gaan we verder met de Beker. Vanaf nu kunnen we ons ook richten op de competitie die zal starten op Zaterdag 21 September met een thuis wedstrijd tegen TOP 63 JO15-1  om 9:00 uur.

Voor dat ik het vergeet wil ik namens de leiding en de jongens het vele publiek dat er was heel erg bedanken voor jullie support het doet de jongens goed dat er zoveel supporters naar onze jongens komen kijken en hopen jullie bij de volgende wedstrijden weer tegen te komen nogmaals dank.

11 september 2019 svmulier Jeugd No Comments