Bekeravontuur Mulier JO15-1 eindigt op Terschelling.

Afgelopen zaterdag 23-2-2019 moesten we voor de kwartfinale naar Terschelling. We wisten op voorhand dat dit lastig zou worden omdat zij een tweede klasser zijn en wij uitkomen in de derde klas maar je begint altijd op nul nul. Na een 2 uur durende reis op de boot en 20 min met de bus naar Hoorn waren wij rond 12:15 uur aangekomen op het voetbal veld. Bij aankomst stonden er al een paar jongens van Terschelling te wachten en dat waren niet de kleinste. De box in om te verkleden en dan konden Obe en ik aan ons praatje beginnen. De jongens gingen met volle moed het veld op maar toch enigszins onder de indruk van de tegenstander begonnen we aan de warming up. Vlak voor de wedstrijd nog even oppeppen en daar gaan we.

EERSTE HELFT

We begonnen zenuwachtig aan de wedstrijd en dit had het gevolg dat we na 8 min al op een 1-0 achterstand kwamen. Tot aan de 16 min kregen wij wat kleine kansjes maar mochten niet tot doelpunten leiden. In deze zelfde 16 min werd de achterstand vergroot tot 2-0. In de 20 min werd het via een corner al 3-0 . Twee min erna konden wij iets terug doen met een pass van Chris kon Simon de 3-1 maken en er was weer wat hoop. Tot de rust was het wat heen en weer op het veld maar geen grote kansen meer kunnen krijgen. In de rust geprobeerd om het nog wat op te beuren en wat aanpassingen te doen en dan er maar weer vol gas er tegenaan.

TWEEDE HELFT

We begonnen met in de eerste min al een vrije trap te krijgen maar die verdween net over het doel heen. In de 40 min was het helaas aan de andere kant wel raak 4-1 toen was het eigenlijk gedaan met de wedstrijd het ging snel in 15 min die daarna kwamen was het zomaar 10-1. Tussen door kregen wij nog een enkel kansje maar meer zat er niet in. Ondanks dat dit eigenlijk nooit een wedstrijd is geweest hebben wij achteraf  wel een mooie dag beleefd met deze jongens ook de twee gast spelers Jelmer K en Joran enorm bedankt voor het meedoen. Aangekomen in Harlingen hebben we nog een patatje gescoord. Als laatste wil ik de ouders die ons gebracht en gehaald hebben naar en van Harlingen ook enorm bedanken. Volgende week maar opnieuw ervoor gaan in en tegen Oosterlittens waar we voor de winterstop thuis Kampioen tegen zijn geworden.

25 februari 2019 svmulier Jeugd No Comments