Wedstrijdverslag Mulier VR1 – Sint Annaparochie VR2

Gister speelden de dames van ‘Muljee’ weer eens een thuiswedstrijd en dit keer tegen de nummer 10 op de lijst, St. Annaparochie VR2. De wedstrijd startte in het begin een beetje rommelig doordat de vrouwen van St. Anna de T-shirts, bidons, de waterzak en de 11de man waren vergeten. Mulier had nog wel wat spullen liggen die de dames deze keer konden lenen, maar voor de 11e man moesten ze toch echt zelf zorgen. Nadat (bijna) alle problemen waren opgelost kon de wedstrijd beginnen met ons dreamteam: Sjoukje Algra als leidster en Sipke de Boer als vlagger.

Selectie: Anna, Amerins, Susan, Atsje, Johanna, Femke, Selma, Merle, Sanne, Esther, Picabo, Martha, Froukje, Lysbeth

De wedstrijd begon goed voor de dames van ‘Muljee’. De bal werd goed over gespeeld en al snel hadden we een paar mooie kansen om een goal te maken. Na een paar minuten in de wedstrijd kwam de elfde dame van St.Anne er ook bij en kon de nu eerlijke wedstrijd beginnen! Dit duurde alleen niet lang want na 20 minuten raakte er één geblesseerd en was het weer een wedstrijd 11 tegen 10. Dit hield de dames van St.Anne niet tegen en ze probeerden ook een aantal keren door de verdedigen van ons te gaan. Mulier bleek hierin toch wat sterker in te zijn en wist vaak snel weer de bal naar de andere kant van het veld te krijgen. Na 20 minuten zat het eerste goal er ook in na een corner. Deze kwam zo tegen de knie van Johanna aan waardoor de bal zo het goal in rolde. Na nog een paar mooie pogingen en corners ontdekte we het nieuwe talent van Merle: “vanaf 30cm óver het doel schoppen”. Doordat de dames gister in topvorm waren konden we vaak de bal mee naar voren nemen, dit leidde twee keer tot 2 mooie goals van Ester. Tussendoor hadden de dames van St. Anne ook nog kans die er in ging, waardoor we met 3-1 de rust in gingen.

De tweede helft was weer een wedstrijd van 11 tegen 11 en dit merkte Mulier ook. St.Anne begon steeds meer balbezit te krijgen, maar ze wisten niet langs onze sterke keepster te komen. Mulier had in de tweede helft niet veel kansen meer om op het goal te schieten, maar wanneer we de kans hadden, grepen we die ook! Zo kreeg Lysbeth een mooie kans die ze er  mooi inschoot! Froukje kreeg ook nog een kans voor een mooie solo-actie en schoot de bal er zo in. Inmiddels stonden we 5-1 voor en met nog maar 2 minuten op de klok leek dit ook de eindstand te zijn, maar niets is minder waar. Picabo kreeg nog een mooie kans en maakte in de laatste 10 seconden nog even een wereldgoal!!! Dit betekende voor een mooie eindstand van 6-1.

Volgende week, 8 december, mogen de dames het opnemen tegen de nummer 3 op de lijst, GAVC in Grouw.