Wiebe Bergsma is vrijwilliger van de maand februari!

Wie ben je? (Leeftijd, naam, woonplaats)
Bergsma, 74 Jaar, Witmarsum.

Wat doe je in het dagelijks leven?
‘s Morgens koffie drinken met de krant er bij en daarna de mail nakijken op berichten en deze beantwoorden . Verder ga ik in sportlink kijken of er ook veranderingen zijn van Wedstrijden of aanvangstijden.
Omdat Annie het zware werk niet meer mag en kan doen help ik haar met de huishouding.
Dan is er ook nog het werk in het sportcomplex waar ik ook vrijwilliger ben.

Wat zijn je hobby’s?
Schaatsen, wandelen, fietsen en klussen.

Voetbal je zelf, of heb je gevoetbald?
Ik heb 12 jaar in het eerste gespeeld daarna met veel plezier in het veteranen elftal en daarna in het 4 elftal. ik heb ook promotie en degradatie mee gemaakt.

Hoe lang en op wat voor manieren ben je bij de vereniging betrokken?
Al sinds 1967 ben ik lid van sv Mulier. Het bestuur had al een poos gezocht naar iemand die de functie van wedstrijd secretaris wilde vervullen. Maar op de ledenvergadering van 1977 waar ik te laat aanwezig was, wegens een storing op mijn werk, werd mij bij binnenkomst gevraagd of ik wel het wedstrijdsecretariaat over wilde nemen. Ik werd wel een beetje overrompelt door deze vraag en voor ik eigenlijk besefte wat deze functie inhield had ik al ja gezegd.

Wat doe je als vrijwilliger? (Functie, taken, hoe vaak)
Wedstrijd secretaris sinds 1977 één keer in de 4 weken op maandag het sport complex schoonmaken. Ook het technisch onderhoud van het sportcomplex hoort bij mijn taak. Sinds we een kunst grasveld hebben regel ik ook de verhuur hier van.

Waarom haal je hier voldoening uit?
Omdat ik nog met hart en ziel bij sv Mulier ben betrokken.

Zijn er dingen die kunnen verbeteren bij de club?
Minder afgelastingen van wedstrijden wegens te weinig spelers. Dit geeft heel wat werk en frustratie, niet alleen van het wedstrijd secretariaat maar ook voor de leiders en de tegenstanders.

Wat vind je het leukst aan SV Mulier?
Dat ik nog steeds kan genieten van het voetbal en het vrijwilligers werk.

Wat doe jij, en waar staat de vereniging over tien jaar in 2028?
Ik weet niet hoe ik er over tien jaar uit zie, maar ik hoop dat de gezondheid mij dat toe laat, dat ik dan nog steeds van deze vereniging kan genieten.

4 maart 2018 svmulier Club No Comments